Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 17, 2020

ΠΡΕΒΕΖΑ: Έγκριση Μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιμετρική οδό του κάστρου του Αγίου Ανδρέα στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου Διαμόρφωση Τάφρου Αγ. Ανδρέα


Από το Πρακτικό 3/2020 της συνεδρίασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πρέβεζας


Θέμα: Έγκριση Μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιμετρική οδό του κάστρου του Αγίου Ανδρέα στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου Διαμόρφωση Τάφρου Αγ. Ανδρέα. 

ΓΕΝΙΚΑ 

Η παρούσα μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης έχει σαν στόχο την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της οδικής ασφάλειας στην οδό περιμετρικά του Κάστρου του Αγίου Ανδρέα, στην οδό Περδικάρη από την συμβολή της με την οδό Παναγή Τσαλδάρη έως την είσοδο του Κάστρου καθώς και τον δύο κάθετων στην Περδικάρη που καταλήγουν στην οδό Σπηλιάδου. 

Η οδός περιμετρικά του κάστρου παρουσιάζει έντονο κυκλοφοριακό καθώς τη δεδομένη χρονική στιγμή λειτουργεί ως οδός διπλής κατευθύνσεως και με ανεξέλεγκτη στάθμευση και από τις δύο πλευρές αυτής. 

Κατά την εκπόνηση της μελέτης χρησιμοποιούνται στοιχεία και λαμβάνεται υπόψη η μελέτη «Εκπόνηση σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Πρέβεζας» 

Μελετώντας τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές συνθήκες, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών, τους κυκλοφοριακούς φόρτους στην περιοχή, τη μετατροπή των συγκεκριμένων οδών σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, αποσκοπεί στην ασφαλή πρόσβαση οχημάτων και διέλευση πεζών, ενώ θα βελτιωθεί αισθητά η χρηστικότητα των οδών και θα αναβαθμισθεί η ασφάλεια και η αισθητική της περιοχής. Η παρούσα μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης θα υλοποιηθεί στα πλαίσια του έργου: «Διαμόρφωση Τάφρου Αγίου Ανδρέα», που πρόκειται να υποβληθεί για χρηματοδότηση στην πρόσκληση της Ε.Υ.Δ. Περιφέρειας Ηπείρου με τίτλο: 

«Προστασία του περιβάλλοντος και αειφόρος ανάπτυξη» (Κωδικός Πράξης /MIS (ΟΠΣ): 502240) Στα πλαίσια αυτού, υποβάλλεται η παρούσα κυκλοφοριακή μελέτη, προκειμένου να εγκριθούν οι σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κ.Ο.Κ., όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4313/2014 και ισχύει σήμερα. 2. ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 1. ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ - N. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/30.6.2006) - Άρθρο 75 – Αρμοδιότητες 

Ι. Οι δημοτικές και οι κοινοτικές αρχές διευθύνουν και ρυθμίζουν όλες τις τοπικές υποθέσεις, σύμφωνα με τις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας, με στόχο την προστασία, την ανάπτυξη και τη συνεχή βελτίωση των συμφερόντων και της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας. γ) Ποιότητας Ζωής και Εύρυθμης Λειτουργίας των Πόλεων και των Οικισμών, στον οποίο περιλαμβάνεται, ιδίως, η ρύθμιση της κυκλοφορίας, ο καθορισμός πεζοδρόμων, μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, η απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων και γενικότερα η λήψη μέτρων για την αποφυγή δυσμενών επιδράσεων στην ασφάλεια της κυκλοφορίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. 

2. Τον Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/07-06-2012) «Νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ - ΑΡΘΡΟ 94, ΠΑΡ. 2.16, Στο άρθρο 75 παρ.1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων υπό τον τομέα γ΄ (Ποιότητα Ζωής και Εύρυθμης Λειτουργίας των Πόλεων) προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες ΄΄ Η εκπόνηση κυκλοφοριακών μελετών καθώς και η μελέτη, εκτέλεση και επίβλεψη των εργασιών σήμανσης σηματοδότησης και ηλεκτροφωτισμού και οδικού δικτύου του Δήμου. Η έγκριση Αποφάσεων Συλλογικών Οργάνων ΟΤΑ που αφορούν σε μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας, γίνεται με απόφαση του Γ.Γ. της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ,εφόσον προσκομισθούν τα κάτωθι: 

• Αποφάσεις του Συλλογικών Οργάνων ΟΤΑ βάσει: 
• Εγκεκριμένων μελετών που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες τους, συνοδευόμενες από σχέδια στα οποία θα αποτυπώνονται η υφιστάμενη κατάσταση ,οι προτεινόμενες ρυθμίσεις και η απαιτούμενη σήμανση. 

3. Τον Ν. 2696/1999 (ΦΕΚ-57 Α/23-3-1999) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» και ειδικότερα το αρθ. 10 παρ. 2 και το αρθ. 52 αυτού όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθ.48. του Ν. 4313/2014 (ΦΕΚ-261 Α/17-12-2014). Άρθρο 10 : Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης «2. Η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών εκτελείται μόνο κατόπιν σχετικής μελέτης. Αρμόδιοι φορείς για την εκπόνηση ή έγκριση μελετών εφαρμογής, που αφορούν την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες και διαγραμμίσεις), και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής, είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έ ργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, είτε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας, είτε οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης που τις συντηρούν κατά περίπτωση.» 3. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Οι προδιαγραφές βάσει των οποίων εκπονήθηκε η μελέτη είναι : Ο σχεδιασμός έγινε σύμφωνα : 1. Με τον Ν. 2696/1999 (ΦΕΚ-57 Α/23-3-1999) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» και ειδικότερα το αρθ. 10 παρ. 2 και το άρθρο 52 αυτού όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθ.48. του Ν. 4313/2014 (ΦΕΚ-261 Α/17-12-2014) 2.Την υπ. αρ. ΒΜ5/0/40124/ 22-04-1980 (ΦΕΚ 1061/Β/13-10-1980 Υπουργική Απόφαση περί εγκρίσεως Πρότυπης Τεχνικής Προδιαγραφής (Π.Τ.Π.) Μεταλλικών Στύλων στηρίξεως πινακίδας σημάνσεως οδών, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. 3.Την υπ. αρ. ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-05-04-07-00:2009 Ελληνική Τεχνική Προδιαγραφή περί Διατάξεις στήριξης Πινακίδων Κατακόρυφης Σήμανσης (ΦΕΚ2221Β’/30-07-2012). 

4.Τις Τεχνικές Οδηγίες Κατακόρυφης Σήμανσης Τυπικού Οδικού Δικτύου (Εγκ. 1/92 Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ-αριθ. πρωτ. ΔΜΕΟ/ε/ΟΙΚ/720/13-11-1992). 5.Την με αριθ. πρωτ. ΕΚ2/οικ.7858/793/22-10-1986 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ954Β’/31- 12-86) περί Προδιαγραφών χρωμάτων επιφανείας και οπισθανακλαστικών Υλικών των πινακίδων σημάνσεως οδών (Προδιαγραφές Σ-310&Σ-311). ΟΜΟΕ - τεύχος 1: Λειτουργική Κατάταξη Οδικού Δικτύου (ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ) ΟΜΟΕ - τεύχος 2: Διατομές (ΟΜΟΕ-Δ) ΟΜΟΕ - τεύχος 3: Χαράξεις (ΟΜΟΕ-Χ) ΟΜΟΕ - τεύχος 4: Κύριες Αστικοί Οδοί (ΟΜΟΕ ΚΑΟ) ΠΔ 696/74 - Τεχνικές Προδιαγραφές Μελετών. Οδηγίες Σύνταξης Μελετών Έργων Οδοποιίας - Ο.Σ.Μ.Ε.Ο. - Αναθεώρηση Α3 - Ιούνιος 2001. Οριακά Στοιχεία Μελέτης – Αποκλίσεις 4. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 4.1Περιοχή μελέτης Το προτεινόμενο έργο χωροθετείται περιμετρικά και έξωθεν των τειχών του Κάστρου Αγίου Ανδρέα εντός Πόλεως Πρέβεζας σε μια όδευση 1.000 μέτρων. Στην διαμόρφωση περιλαμβάνονται η τάφρος του κάστρου οδός Μπακατσέλου, Η οδός Περδικάρη από την οδό Π. Τσαλδάρη μέχρι την Ανατολική Πύλη του πρώην Στρατοπέδου Δούκα, καθώς και οι δύο κάθετοι της οδού Περδικάρη προς την οδό Σπηλιάδου. Προτείνεται επίσης η διαμόρφωση του χώρου δίπλα στην Λέσχη Αξιωματικών. Στόχος της προτεινόμενης ανάπλασης είναι η βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος σε μια υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά περιοχή της πόλης της Πρέβεζας, η ανάδειξη της Τάφρου περιμετρικά των τειχών του Κάστρου Αγ. Αντρέα και η επαναχρησιμοποίηση της από τους πολίτες τόσο ως χώρος αναψυχής όσο και ως άξονας σύνδεσης περιοχών της πόλης. Κύριοι άξονες της προτεινόμενης μελέτης αποτελούν η διαμόρφωση της οδού ήπιας κυκλοφορίας τύπου ‘καλντερίμι’ σε άμεση αισθητική συνάρτηση με τα πετρόκτιστα τείχη, η διαμόρφωση λωρίδας πρασίνου που “αναδεικνύει” τα τείχη, η κατασκευή και τοποθέτηση κατά θέσεις καθιστικών, και η διαμόρφωση του όμορου χώρου στην Λέσχη Αξιωματικών για συγκέντρωση-αναψυχή με ήπιες διαμορφώσεις και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις 4.2 Κατηγοριοποίηση των οδών Σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ – ΛΚΟΔ, για τον προσδιορισμό των ποιοτικών στοιχείων των διαφόρων οδικών τμημάτων έχουν οριστεί έξι λειτουργικές βαθμίδες σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα: Λειτουργική βαθμίδα Περιγραφή I Οδική σύνδεση ευρύτερων περιοχών II Οδική σύνδεση νομών/επαρχιών III Οδική σύνδεση μεταξύ επαρχιών/οικισμών IV Οδική σύνδεση μικρών οικισμών V Οδική σύνδεση μικρής σημασίας με οικόπεδα* και εκτάσεις** VI Οδική σύνδεση από οικόπεδα* ή εκτάσεις** μέσω δρομίσκων και δασικών οδών * δομημένα ή δυνάμενα να δομηθούν ** αγροτικές, δασικές, γεωτεμάχια κλπ. Οι υπό εξέταση οδοί ανήκουν στο τοπικό δίκτυο. Εγγύτερα στην περιμετρική οδό του Κάστρου βρίσκεται η παραλιακή οδός Σπηλιαδού και η οδός Παναγή Τσαλδάρη, οι οποίες ιεραρχικά ανήκουν στις δευτερεύουσες αρτηρίες. Οι κόμβοι Δ. Μπάλκου/Σπηλιαδού και Δ. Μπάλκου/Περδικάρη λειτουργούν με επίπεδο εξυπηρέτησης Β και άνω. Σύμφωνα με το ΣΒΑΚ του Δήμου Πρέβεζας οι οδοί Μπακατσέλου, Περδικάρη, περιμετρική κάστρου Αγ. Ανδρέα, έχουν χαρακτηριστεί ως ήπιας κυκλοφορίας. 4.3 Αναγνώριση οδών μελέτης-γεωμετρικά στοιχεία -Η οδός Μπακατσέλου ,είναι σήμερα διπλής κατεύθυνσης πλάτους 6,6μ.χωρίς πεζοδρόμια. Δυτικά έχει όριο την Μ. Μπότσαρη και Ανατολικά την Σπηλιάδου. -Η οδός Περδικάρη, είναι σήμερα διπλής κατεύθυνσης κυμαινόμενου πλάτους από 5,1μ. έως 6,5μ.με πεζοδρόμιο στην μία πλευρά .Νοτίως έχει όριο την Π. Τσαλδάρη βόρεια την πύλη του πρώην στρατοπέδου. -Οι οδοί οι κάθετοι στην Περδικάρη, είναι σήμερα διπλής κατεύθυνσης πλάτους 4,0μ. και 5,3μ. αντίστοιχα. Δυτικά έχουν όριο την Περδικάρη και Ανατολικά την Σπηλιάδου. -Η οδός περιμετρική κάστρου Αγ. Ανδρέα, είναι σήμερα διπλής κατεύθυνσης κυμαινόμενου πλάτους από 6,3μ. έως 11,3. Νότια έχει όριο την Π. Τσαλδάρη και Δυτικά την Μ. Μπότσαρη. 4.4 Επιπτώσεις από την μονοδρόμηση των οδών Μπακατσέλου, Περδικάρη, περιμετρική κάστρου Αγ.Ανδρέα, και των κάθετων στην Περδικάρη που καταλήγουν στην οδό Σπηλιάδου και μετατροπής των σε ήπιας κυκλοφορίας. 

Σύμφωνα με το ΣΒΑΚ προβλέπεται η επέκταση της ανάπλασης/αισθητικής αναβάθμισης των οδών του Ιστορικού Κέντρου βόρεια της Π. Τσαλδάρη έως τη Ντάπια. Όλες οι οδοί θα διαμορφωθούν ως πεζόδρομοι ή ως μονόδρομοι ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο την αισθητική ομοιομορφία της παλαιάς πόλης και την ανάδειξη της ιστορικής της ταυτότητας. Βασικές παρεμβάσεις αποτελούν η μονοδρόμηση του άξονα Σπηλιάδου - Π. Τσαλδάρη, από την είσοδο του λιμένα έως τη διασταύρωση με την οδό 21ης Οκτωβρίου, καθώς και των οδών περιμετρικά του Κάστρου του Αγ. Ανδρέα. Με την μετατροπή των ανωτέρω οδών σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας θα εφαρμοστούν οι ειδικοί κανόνες σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κ.Ο.Κ. που είναι: Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιγνίδια επιτρέπονται. Οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα. Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαίο πρέπει να σταματούν. Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων. Απαγορεύεται η στάθμευση εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης Σε διασταυρώσεις, χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού. 4.5. Σκοπιμότητα – Αναγκαιότητα ρύθμισης. Η μελέτη έχει σαν στόχο την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας οδικής κυκλοφορίας στο οδικό σύστημα της περιοχής. Η περιοχή αντιμετωπίζει τα τελευταία έτη κυκλοφοριακά προβλήματα με την άναρχη στάθμευση και τον χαρακτηρισμό των οδών σε διπλής κατεύθυνσης . Σκοπός της προτεινόμενης πράξης είναι: 

• Η αναβάθμιση ενός μεγάλου σε έκταση και σε σημασία δημόσιου χώρου στο κέντρο της πόλης της Πρέβεζας έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ,λειτουργικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της πόλης. Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας οδικής κυκλοφορίας στο οδικό σύστημα της περιοχής κατά την μετακίνηση οχημάτων και πεζών. 

• Η δημιουργία πλακόστρωτων και πεζοδρόμων οι οποίοι θα είναι σε συνέχεια και θα συνδέονται με τους υπολοίπους πεζόδρομους της πόλης δημιουργώντας μια ανεμπόδιστη όδευση κατά μήκος της πόλης δίνοντας την δυνατότητα σε πεζούς και σε άτομα με κινητικά προβλήματα και προβλήματα όρασης να κινούνται άνετα σε μεγάλο τμήμα της πόλης. 

• Με την ανάπλαση της πλατείας δίπλα στην λέσχη αξιωματικών και την διαμόρφωση τμημάτων κατά μήκος της τάφρου του κάστρου θα δημιουργηθούν άνετοι και ευχάριστοί κοινόχρηστοι χώροι για τους πολίτες τους επισκέπτες και κυρίως για τους συνανθρώπους μας με ειδικές ανάγκες για συνεύρεση και αναψυχή. 

• Η ανάδειξη του κάστρου, ενός ιστορικού μνημείου της πόλης. Η ανάπλαση ενός κοινόχρηστου χώρου δίνει την ευκαιρία για βελτίωση των συνθηκών άνεσης .Έτσι τόσο ο σχεδιασμός όσο και η επιλογή των υλικών για την προτεινόμενη διαμόρφωση έγινε λαμβάνοντας υπόψιν την τοπική μορφολογία διατηρώντας και αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του χώρου, το κλίμα και την αισθητική φύση της πρότασης συνδυάζοντας το φυσικό περιβάλλον με τις ανάγκες και την ικανοποίηση των χρηστών. Η διαμόρφωση της τάφρου του Άγιου Ανδρέα θα ζωντανέψει ένα μεγάλο και κεντρικό τμήμα της πόλης το οποίο σήμερα είναι υποβαθμισμένο μετατρέποντας το αφενός σε κόμβο σύνδεσης περιοχών της πόλης και αφετέρου σε ένα κεντρικό, περιβαλλοντικά βιώσιμο, και αισθητικά καλαίσθητο χώρο συνύπαρξης των πολιτών. 4.6. Εξέταση Εναλλακτικών Λύσεων. Η εξέταση εναλλακτικών λύσεων (πεζοδρομήσεις κλπ) συνήθως γίνεται σε οδούς με μικρότερους κυκλοφοριακούς φόρτους. 5. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετατρέπουν τις οδούς σε ήπιας κυκλοφορίας και τις μονοδρομούν. 5.1 Κυκλοφοριακή ρύθμιση - Κατευθύνσεις οχημάτων Κατευθύνσεις οδών: -Η οδός Μπακατσέλου ,μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Μ. Μπότσαρη προς την Σπηλιάδου. -Η οδός Περδικάρη, μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Π. Τσαλδάρη προς την πύλη του πρώην στρατοπέδου σε πλήρη εναρμόνιση και συσχέτιση με την επικείμενη ανάπλαση του εσωτερικού του Κάστρου στα πλαίσια εκπόνησης μελέτης από την Περιφέρεια Ηπείρου. -Η πρώτη κάθετος της Περδικάρη πίσω από τη λέσχη αξιωματικών, μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Σπηλιάδου προς την Περδικάρη. -Η δεύτερη κάθετος στην Περδικάρη η οποία βρίσκεται βόρεια της πρώτης καθέτου μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Περδικάρη προς τη Σπηλιάδου. -Η οδός περιμετρική κάστρου Αγ. Ανδρέα, μονοδρομείται με κατεύθυνση από Π. Τσαλδάρη προς την Μ. Μπότσαρη. 5.2 Κυκλοφοριακός φόρτος οδών Ως όριο ταχύτητας καθορίζεται τα 20 χλμ/ώρα, ως οδός ήπιας κυκλοφορίας. Δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις στον κυκλοφοριακό φόρτο των οδών παρά καλύτερη διευθέτηση της κίνησης όλων των κυκλοφοριακών ρευμάτων. 5.3 Στάθμευση Με τη διαμόρφωση των οδών σε ήπιας κυκλοφορίας θα απαγορευθεί η στάθμευση σε όλη την περιοχή της μελέτης. Επιπλέον αναφέρουμε ότι η παρόδια στάθμευση στην ευρύτερη περιοχή δεν επηρεάζεται από την προτεινόμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση. 

6. ΣΗΜΑΝΣΗ Οι εργασίες που περιλαμβάνονται στη Μελέτη Σήμανσης-Ασφάλισης αφορούν στην επιλογή και τοποθέτηση των στοιχείων σήμανσης και ασφάλισης στο υπό μελέτη έργο. Οι βασικές αρχές σχεδιασμού και εγκατάστασης των κυκλοφοριακών πινακίδων και διατάξεων σήμανσης είναι: Η κατάλληλη εφαρμογή των αναγκαίων κυκλοφοριακών διατάξεων και πινακίδων, ώστε να είναι λογικές, κυκλοφοριακά σκόπιμες και να συμβάλουν θετικά στην οδική ασφάλεια. Τυποποίηση διατάξεων σήμανσης. Οι υφιστάμενες κυκλοφοριακές πινακίδες και διατάξεις πρέπει να έχουν επιλεγεί με ιδιαίτερη επιμέλεια και καθορισθεί σε συμφωνία με αντίστοιχες διεθνείς συμφωνίες και τεχνικές προδιαγραφές. Η εγκατάσταση και συντήρηση των κυκλοφοριακών πινακίδων και διατάξεων πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μεταφέρουν έγκαιρα κι αποτελεσματικά το σχετικό μήνυμα τους στους επιμέρους διακινούμενους (οδηγούς και πεζούς) στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο. Τη σήμανση πρέπει να διέπει η λιτότητα, ήτοι να πραγματοποιείται μόνο εφόσον τούτο είναι επιβεβλημένο για τη διευκόλυνση και ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας. Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και η βελτίωση των επιθυμητών μηνυμάτων προς τους χρήστες. 

6.1. Κατακόρυφη σήμανση οδού Για την επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων της Σήμανσης και της Ασφάλισης των οδών θα πραγματοποιηθεί με κατάλληλη τοποθέτηση α) Ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-32 (στις εισόδους των οδών με ένδειξη 20), Ρ-7, Ρ-27 & Ρ-28 (για τις απαγορεύσεις εισόδου) και Ρ-2 για την παραχώρηση προτεραιότητας της οδού Σπηλιαδού, λόγω ιεράρχησης, καθώς και Ρ40 απαγόρευσης στάθμευσης. β) Ρυθμιστικές της κυκλοφορίας (P) Οι ρυθμιστικές της κυκλοφορίας πινακίδες τοποθετούνται για να πληροφορούν αυτούς που χρησιμοποιούν τις οδούς για τις ειδικές υποχρεώσεις, περιορισμούς ή απαγορεύσεις, προς τις οποίες πρέπει αυτοί να συμμορφώνονται. Διακρίνονται σε πινακίδες: Προτεραιότητας Απαγορεύσεων ή περιορισμών Υποχρεώσεων Επιβεβαιώσεων Τα κυκλοφοριακά μέτρα θα ισχύουν από την τοποθέτηση των κατάλληλων πινακίδων σήμανσης του Κ.Ο.Κ.. Τοποθέτηση Πινακίδας σε Αστική Οδό με Πεζοδρόμιο (ταχύτητα ≤ 50km/h) 6.2 Οριζόντια σήμανση. Δεν απαιτείται. 

7. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - Συμβολή της προτεινόμενης ρύθμισης στην Οδική Ασφάλεια και την κυκλοφοριακή ικανότητα του οδικού δικτύου Η περιοχή μελέτης με τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις θα είναι ασφαλής ,οι δρόμοι θα σταματήσουν να αποτελούν εμπόδιο και θα λειτουργούν ως στοιχεία διασύνδεσης με τους οικισμούς με το οδικό δίκτυο της πόλης, ενώ θα βελτιωθεί αισθητά ασφάλεια και η αισθητική της περιοχής . Συγκεκριμένα: Ο σκοπός της προτεινόμενης παρέμβασης είναι: • Η αναβάθμιση ενός μεγάλου σε έκταση και σε σημασία δημόσιου χώρου στο κέντρο της πόλης της Πρέβεζας έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ,λειτουργικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της πόλης, με την δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας. 

• Η δημιουργία πλακόστρωτων και πεζοδρόμων οι οποίοι θα είναι σε συνέχεια και θα συνδέονται με τους υπολοίπους πεζόδρομους της πόλης δημιουργώντας μια ανεμπόδιστη όδευση κατά μήκος της πόλης δίνοντας την δυνατότητα σε πεζούς και σε άτομα με κινητικά προβλήματα και προβλήματα όρασης να κινούνται άνετα σε μεγάλο τμήμα της πόλης. 

• Με την ανάπλαση της πλατείας δίπλα στην λέσχη αξιωματικών και την διαμόρφωση τμημάτων κατά μήκος της τάφρου του κάστρου θα δημιουργηθούν άνετοι και ευχάριστοί κοινόχρηστοι χώροι για τους πολίτες τους επισκέπτες και κυρίως για τους συνανθρώπους μας με ειδικές ανάγκες για συνεύρεση και αναψυχή. 
• Η ανάδειξη του κάστρου, ενός ιστορικού μνημείου της πόλης.
• Η ανάπλαση ενός κοινόχρηστου χώρου δίνει την ευκαιρία για βελτίωση των συνθηκών άνεσης .Έτσι τόσο ο σχεδιασμός όσο και η επιλογή των υλικών για την προτεινόμενη διαμόρφωση έγινε λαμβάνοντας υπόψιν την τοπική μορφολογία διατηρώντας και αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του χώρου, το κλίμα και την αισθητική φύση της πρότασης συνδυάζοντας το φυσικό περιβάλλον με τις ανάγκες και την ικανοποίηση των χρηστών. Η μετατροπή των υπο μελέτη οδών σε ήπιας κυκλοφορίας ,σε συνδυασμό με την διαμόρφωση της τάφρου του Άγιου Ανδρέα και σε συνδυασμό με την μελέτη που έχει εκπονηθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου και τα προγραμματισμένα έργα που θα γίνουν εντός του Κάστρου θα ζωντανέψει ένα μεγάλο και κεντρικό τμήμα της πόλης το οποίο σήμερα είναι υποβαθμισμένο μετατρέποντας το αφενός σε κόμβο σύνδεσης περιοχών της πόλης και αφετέρου σε ένα κεντρικό, περιβαλλοντικά βιώσιμο, και αισθητικά καλαίσθητο χώρο συνύπαρξης των πολιτών. Καλείται η Επιτροπή για λήψη απόφασης…» Ο Πρόεδρος κάλεσε τα μέλη της Επιτροπής να αποφασίσουν σχετικά. 

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αφού άκουσε τον Πρόεδρο και έλαβε υπόψη της, την εισήγηση της υπηρεσίας και την αριθ. 151/2011 απόφαση του Δ.Σ. περί τον κανονισμό λειτουργίας της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ (ΟΜΟΦΩΝΑ) 

1. Γνωμοδοτεί θετικά για την έγκριση Μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιμετρική οδό του κάστρου του Αγίου Ανδρέα στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου Διαμόρφωση Τάφρου Αγ. Ανδρέα. 2. Διαβιβάζει το θέμα στο Δ.Σ. προς έγκριση. 

Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 8/2020. Αφού αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως ακολούθως. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤ ΙΝΟΣ ΑΚΡ ΙΒΗΣ ΑΝΤ ΙΔΗΜΑΡΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου