Πέμπτη, Μαΐου 21, 2020

ΠΡΕΒΕΖΑ: Κοινή διαπίστωση ο εσωτερικός τουρισμός στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα τον Τουρισμό


Έκτακτη συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου με θέμα «Τουριστική θερινή περίοδος 2020 και πανδημία COVID19», πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Θεοφάνειο αίθουσα, παρουσία θεσμικών φορέων και εκπροσώπων του τουρισμού.   

Στην έκτακτη αυτή συνεδρίαση τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου, όπως επίσης και εκπρόσωποι φορέων καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων. 


Κατατέθηκαν Προβληματισμοί, Ανησυχίες, Προτάσεις και διαπιστώσεις....

Λόγω πανδημίας αλλά και εξαιτίας των ακυρώσεων πτήσεων από το εξωτερικό, δείτε ΕΔΩ, μεγάλο "πλήγμα" στην ευρύτερης περιοχή μας έρχεται και από τη Νορβηγία και αυτό διότι έπειτα από ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Νορβηγίας όπου συνίσταται η μη πραγματοποίηση ταξιδιών στο εξωτερικό μέχρι και τις 20 Αυγούστου οι τρεις μεγαλύτεροι tour operator της χώρας Apollo, Ving και Tui ανακοίνωσαν ότι ακυρώνουν όλες τις πτήσεις και τα προσφερόμενα πακέτα διακοπών μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Από την εξέλιξη αυτή επηρεάζεται άμεσα και το αεροδρόμιο του Ακτίου. 






Έτσι, σύμφωνα με τα παραπάνω αλλά και βάση του γενικότερου κλίματος, κοινή διαπίστωση στην έκτακτη σύσκεψη αποτέλεσε το ενδιαφέρον να στραφεί στον εσωτερικό τουρισμό. Σημαντική όμως επ'αυτού παρέμβασή ήταν του Αντιπεριφερειάρχη Στράτου Ιωάννου ο οποίος επισήμανε πως ειδικά φέτος, τουριστικές περιοχές οι οποίες δεν προσέβλεπαν στους Έλληνες, ειδικά φέτος και αυτές οι περιοχές το ενδιαφέρον τους θα στραφεί στον εσωτερικό τουρισμό. 







Τον κύκλο των ομιλιών άνοιξε ο Δήμαρχος Πρέβεζας, Νίκος Γεωργάκος, δείτε παρακάτω αναλυτικά την ομιλία του - ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις δράσεις και στα σχέδια της τουριστικής αναβάθμισης. "Παραμένουμε συγκριτικά ο ασφαλέστερος προορισμός επισήμανε ο Νίκος Γεωργάκος. Ενώ γνωστοποίησε και  την πρόθεση σύμβασης με τουριστικό γραφείο το οποίο θα αναλάβει την προώθηση της περιοχής. 

Έπειτα τον λόγο  πήρε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εστιατόρων και συναφών επαγγελμάτων, Σπύρος Κόκκαλης ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα του εσωτερικού τουρισμού.



Αναφέρθηκε σε βασικά, μικρά πράγματα, που πρέπει να βελτιωθούν και είναι αυτά που στην ουσία βελτιώνουν την καθημερινότητα και συνθέτουν το παζλ της επιτυχίας για έναν δήμαρχο, όπως είπε, ενώ διαβεβαίωσε πως οι επαγγελματίες του κλάδου θα σταθούν απέναντι στους επισκέπτες με επαγγελματισμό, όπως το κάνουν άλλωστε εδώ και χρόνια. «Αυτό που μπορούμε να σας πούμε σαν κλάδος είναι ότι δεν θα σας εκθέσουμε στο υγειονομικό κομμάτι, δεν θα σας εκθέσουμε στις τιμές, δεν θα σας εκθέσουμε στην συμπεριφορά. Και η λειτουργία μας θα είναι άψογη» είπε συγκεκριμένα ο Σπύρος Κόκκαλης.

«Η πατρίδα τον τελευταίο καιρό περνάει δύσκολα. Και το μόνο που μπορεί να τη σώσει είναι η αλληλεγγύη μεταξύ μας και η κατανόηση» είπε ο πρόεδρος του συλλόγου.

Απευθυνόμενος στο προεδρείο και αναφερόμενος στον τουρισμό και στον κόσμο που θα έρθει στην Πρέβεζα τόνισε πως «ευτυχώς που για εσάς είμαστε οι πρώτοι που θα του χαμογελάσουμε, θα αναδείξουμε την πρεβεζάνικη κουλτούρα. Άρα είμαστε οι άνθρωποι που θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο».
Τόνισε ακόμα πως η πόλη πρέπει να γίνει όμορφη και από κοντά, και αναφέρθηκε αρχικά στην περιοχή από τον μνημείο του Ναύτη έως τον Παντοκράτορα.
«Δεν πρέπει ο τουρίστας, μετά την 15η Ιουνίου να δει από το μνημείο του Ναύτη έως τον Παντοκράτορα, αυτό το χάλι» είπε και συνέχισε «Η δικαιολογία που μπορεί να έχει μια περιοχή για να εμφανίζεται έτσι, αφορά εμάς και όχι τον τουρίστα».
Έκανε λόγο για νοικοκυριό, καθαριότητα και φωτισμό.
Αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός πως τα πλακάκια στο ιστορικό κέντρο είναι ξεκολλημένα, αλλά και στις μικρές πλατείες που είναι παρατημένες
«Αναφερθήκατε στο Μονολίθι. Πολύ σωστά» είπε ο Σπύρος Κόκκαλης και τόνισε στη συνέχεια πως «Άλσος είναι και η Κυανή Ακτή».
Έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδό Αντιτάτων αναφορικά με τον φωτισμό, χαρακτηρίζοντας αρτηρία της πόλης, μιας και πολλοί επισκέπτες διέρχονται από εκεί για να καταλήξουν στην παραλιακή.
Συνέχισε αναφερόμενος στην είσοδο της πόλης από την παλιά Ε.Ο. και από την πλευρά του Μονολιθίου, όπου όπως είπε «όποιος μπει στην πόλη θα δει καλάμια και χόρτα» με γεμάτες νησίδες και πλακόστρωτα με… πράσινο.
«Η παραλιακή γίνεται κάθε μέρα και χειρότερη. Κινδυνεύουν παιδάκια και οι μεγάλοι. Το ότι δεν έχουν φτάσει κάποιοι σε σημείο να μηνύσουν τον Δήμο είναι στο φιλότιμο» πρόσθεσε ακόμα ο κ. Κόκκαλης και αναρωτήθηκε πόσο δύσκολο είναι να πέσει λίγο τσιμέντο στα σημεία που έχουν υποστεί διάβρωση γιατί «Δεν τιμά κανένα η εικόνα».
Απευθυνόμενος προς τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους τόνισε πως «Το παζλ της επιτυχίας σας είναι τα μικρά πράγματα. Η καθημερινότητα. Αυτά τα έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα είναι που δίνουν το στίγμα στον Δήμαρχο. Σκεφτείτε ποιοι δήμαρχοι μας έρχονται στο μυαλό. Έτσι είναι οι κοινωνίες».
Συνεχίζοντας τις τοποθετήσεις ο Πρόεδρος της Νέας Ένωσης Ξενοδόχων, Πολύκαρπος Χαλκίδης μεταξύ άλλων τόνισε πως ο Νομός έχει όλες τις δυνατότητες να σταθεί όρθιος, "όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι με το μέρος μας" ενώ έκανε αναφορά στους αρχαιολογικούς χώρους. 


Αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πρέβεζας, Κώστας Ανατολιωτάκης ο οποίος υπογράμμισε "συνιστούμε ψυχραιμία όχι όμως και αισιοδοξία. Αναλυτικά η τοποθέτηση Ανατολιωτάκη ΕΔΩ



Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επιπλωμένων δωματίων, Δ.Ντούσιας αναφέρθηκε στην ανάδειξη των παραλιών, στον αναγκαιότητα προβολής του Δήμου ως ασφαλής προορισμός, ενώ και ο ίδιος υπογράμμισε πως η σεζόν θα είναι δύσκολη και πως θα πρέπει να στραφούμε στον εσωτερικό τουρισμό. 


Έπειτα η αντιπρόεδρος του συλλόγου επιπλωμένων δωματίων Βράχου και Λυγιάς κ.λ. Δήμητρα Ευθυμίου αναφέρθηκε στο έργο του Βιολογικού της περιοχής και πως θα πρέπει άμεσα να κλείσουν οι όποιες εκκρεμότητες, στους κάδους απορριμάτων, και γενικότερα στην καθαριότητα της περιοχής. 


Ο Αντιπεριφερειάρχης Στράτος Ιωάννου τόνισε την αναγκαιότητα να δει ξεχωριστά η κάθε περιοχή του Δήμου την ανθρωπογεωγραφία και σε πιο τουριστικό κοινό απευθύνεται. Επίσης αναφέρθηκε στα οικονομικά μέτρα που εξήγγειλε η Κυβέρνηση, τόνισε επίσης πως θα πρέπει να στραφούμε στον εσωτερικό τουρισμό. Ενώ έκανε λόγο για έναν εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα. 



Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πρέβεζας, Ανδρέας Καραμάνης αναφέρθηκε στην στήριξη των επαγγελματιών και των εργαζομένων αλλά και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής.



Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας, Γιάννης Μπούρης κατάθεσε προτάσεις και ανησυχίες, καθώς όπως δήλωσε μεταφέρει τις αγωνίες 5.000 μελών του επιμελητηρίου που εκπροσωπεί, και τόνισε την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων ενώ πρότεινε και τη δημιουργία καταδυτικού πάρκου.



Τέλος, τον κύκλο τον ομιλιών από πλευράς των επαγγελματιών και των εκπροσώπων του τουρισμού, ολοκλήρωσε ο υπεύθυνος του Τουριστικού Λιμένα Πρέβεζας, κ.Ηλίας Τέφας ο οποίος υπογράμμισε πως η Πρέβεζα έχει μείνει πάρα πολύ πίσω στην ανάπτυξη και στον τουρισμό, ενώ έκανε λόγο για μια συνολική προώθηση του τόπου με συντονισμένες ενέργειες που θα ωφελήσουν τους πολλούς και όχι τους λίγους. Χαρακτηριστικά ο κ.Τέφας ανέφερε " Έχουμε μια φίλη, μια γυναίκα (την Πρέβεζα) η οποία είναι πανέμορφη και την έχουμε παραμελημένη"


Έπειτα ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων.

Χρήστος Ανεμοζάλης


Εισήγηση  Δημάρχου Πρέβεζας
 κ. Νίκου Γεωργάκου



Η υγειονομική κρίση που είναι σε εξέλιξη  προκάλεσε σημαντικό πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό που αποτελεί τη σημαντικότερη παραγωγική δραστηριότητα για τη χώρα μας αλλά και για το Δήμο μας.

Έχουμε μπροστά μας ένα απρόβλεπτο γεγονός και έχουμε επίσης  έναν  άγνωστο, ακόμη,   από επιστημονικής πλευράς εχθρό,  που  για την αντιμετώπισή του  πρέπει  να έχουμε   ένα πρόγραμμα επικοινωνιακής διαχείρισης.

Ένα πρόγραμμα  που να είναι προσαρμοσμένο στα δικά μας δεδομένα  ώστε να κρατηθεί όρθια η τοπική οικονομία και να στηριχθούν οι  επαγγελματίες  του τουρισμού και της εστίασης.

Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της χώρας μας στην πρώτη φάση αντιμετώπισης της πανδημίας  δημιουργεί βάσιμες ελπίδες σε σχέση με την επανεκκίνηση του ελληνικού  τουρισμού  μέσα από τη διατήρηση της ελκυστικότητας του «προορισμού Ελλάδα».

Σαν Δημοτική Αρχή, δεν έχουμε αυταπάτες. Γνωρίζουμε ότι η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και ότι δεν πρόκειται να πετύχουμε να έχουμε τους επισκέπτες   των προηγούμενων ετών.

Ο στόχος μας είναι η Πρέβεζα  να καταφέρουμε να πάρει  ένα μεγαλύτερο μερίδιο της τουριστικής αγοράς  από μια μικρότερη, ούτως ή άλλως,  για την Ελλάδα φετινή πίτα.

Αυτό θα πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι μας. Να αντιληφθούμε δηλαδή  ότι για να πετύχει αυτό το εγχείρημα  σε τοπικό επίπεδο, είναι κάτι που δεν εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς.

Δεν χαράσσουμε εμείς σαν Δήμος Πρέβεζας και  οι τοπικοί επαγγελματικοί φορείς  την τουριστική πολιτική της χώρας. Ούτε καθορίζουμε εμείς  τους κανόνες για τις ταξιδιωτικές  μετακινήσεις και την παραμονή των τουριστών.

Επιπλέον, δεν είμαστε σε μια κανονική τουριστική περίοδο για να ακολουθήσουμε τις συνηθισμένες από το παρελθόν πρακτικές.

Καθοριστικός παράγοντας για τη διάσωση της φετινής τουριστικής κίνησης είναι οι διμερείς συμφωνίες στις οποίες θα καταλήξει το Υπουργείο Τουρισμού με χώρες που έχουν αντίστοιχα καλές επιδόσεις στη διαχείριση της πανδημίας και  οι οποίες θα επιτρέπουν τα  ταξίδια μεταξύ των δύο πλευρών.

Και επίσης μια σημαντική παράμετρος είναι οι υγειονομικοί κανόνες για τη λειτουργία των ξενοδοχείων, των καταλυμάτων και των καταστημάτων εστίασης και κατά πόσον μπορούν οι επαγγελματίες της περιοχής να ανταπεξέλθουν σε αυτούς τους κανόνες.

Τα αναφέρω όλα αυτά γιατί θέλω να επισημάνω ότι αντιμετωπίζουμε μια ασύμμετρη απειλή στον τουρισμό πανελλαδικά  και οι  κρίσιμες αποφάσεις λαμβάνονται σε άλλα  επίπεδα, και  αυτό που εμείς έχουμε να κάνουμε είναι να προσαρμοστούμε σ’ αυτές τις αποφάσεις και να κινηθούμε όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα στο  πλαίσιο  αυτών των αποφάσεων στις στρατηγικές μας κινήσεις συνεργασιών και  προβολής τόσο για τη φετινή δύσκολη περίοδο αλλά άλλο τόσο για τη δημιουργία του επιθυμητού BRAND PREVEZA που δεν υπήρξε στο παρελθόν ποτέ.

Σαν Δημοτική Αρχή βρεθήκαμε από την πρώτη στιγμή στην πρώτη γραμμή της μάχης. 

-Προκαλέσαμε  άμεσα μια σειρά συναντήσεων   με  το Επιμελητήριο Πρέβεζας και τους επαγγελματικούς φορείς των ξενοδοχείων, των καταλυμάτων, της εστίασης και του τουρισμού γενικά,

-Έχουμε ξεκινήσει και καθαρίζουμε και εξωραΐζουμε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του Δήμου και θα περάσουμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους εποπτεύοντες φορείς για τη συντήρηση στο Αισθητικό Δάσος Μονολιθίου και τα κάστρα.

-Από τις πρώτες ενέργειες και εν μέσω καραντίνας στην πανδημία, ήταν η τηλεσυνεδρίαση με το δίκτυο των αδελφοποιημένων Πόλεων, το γνωστό Δίκτυο  Πάφου, όπου  συμμετέχουμε, αποφασίστηκε η άμεση προβολή των παραλιακών τουριστικών Δήμων στους άλλους Δήμους, η ενέργεια προβολής και προσέγγισης με το Ισραήλ αλλά και η συνέχιση της στρατηγικής win-win για όλο το χρόνο καλύπτοντας κάθε είδος εποχικού και θεματικού τουρισμού.

-Ξεκινήσαμε μια πρώτη προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Πρέβεζας όπως στα προανέφερα με την πρώτη περίοδο αναφοράς στον τουρισμό στα κεντρικά  μέσα ενημέρωσης της καμπάνιας «ΠΡΕΒΕΖΑ 2020 Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!» «PREVEZA 2020 BE SAFE BE FREE!» η οποία ήδη έχει κάνει αίσθηση και θα συνεχιστεί σε όλα τα μέσα με σχεδιασμό  με στόχο τον εσωτερικό τουρισμό. Αξίζει να πούμε ότι ήδη για πρώτη φορά η Πρέβεζα βρίσκεται με συντονισμένες ενέργειες στο πρόγραμμα των τηλεοπτικών καναλιών με τα οποία έχουμε ήδη κλείσει μια σειρά παρουσιάσεων και αναφορών έως και τις αρχές Ιουνίου καθώς και μία κάλυψη με σχετικά ρεπορτάζ καθόλη τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου.

-Απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Τουρισμού ζητώντας την προβολή της Πρέβεζας στις επίσημες διαφημιστικές καμπάνιες του Υπουργείου ή του ΕΟΤ και σε σημερινή μου επικοινωνία ακόμα στις νέες των 23 εκ. Ευρώ του ΕΟΤ και στο πλαίσιο της Συν-διαφήμισης που ανακοίνωσε ο υπουργός κ. Χάρης Θεοχάρης και ο οποίος  απάντησε ότι η Πρέβεζα θα είναι η αιχμή του δόρατος της τουριστικής προβολής της χώρας μας.

-Από με τις σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν εχθές, την Τετάρτη 20 Μαΐου, στο διάγγελμα του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων Υπουργών ανακοινώθηκε η συνεργασία μεταξύ ασφαλών Βαλκανικών κρατών. όπως είναι η Σερβία με την οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει επαφές διαμέσου των καλών σχέσεων που έχουμε αναπτύξει σε συνεργασία με το Ελληνοσερβικό Επιμελητήριο, τη Βουλγαρία όπου ήδη έχουμε ξεκινήσει διαδικασία συνέργιας με το Δήμο Σόφιας και τη Ρουμανία όπου θα πράξουμε αναλόγως. Οι συμφωνίες αυτές θα πρέπει να κλείσουν όσο το δυνατόν ταχύτερα και σίγουρα πριν από το άνοιγμα των εποχιακών ξενοδοχείων στις 15 Ιουνίου.

-Η τουριστική προβολή της Πρέβεζας  και τι είδους προβολή πρέπει να  προωθήσουμε ιδιαίτερα στο εξωτερικό είτε στα Βαλκάνια είτε στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη επεξεργάζεται τη στιγμή αυτή με διεθνής καταξιωμένους τουριστικούς παράγοντες όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα EUROPEAN BEST DESTINATION με την οποία έχουμε ήδη αναπτύξει μία πρώτη επαφή στο πλαίσιο της στρατηγικής να ενταχθεί το παραλιακό μας μέτωπο.

-Σήμερα κάνουμε πράξη τη καταγεγραμμένη από το περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο δέσμευσή μας, για το έκτακτο αυτό Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο έχουν κληθεί όλοι οι φορείς του τόπου και βεβαίως η Περιφέρεια Ηπείρου,  και θα μας δοθεί η δυνατότητα να συζητήσουμε, να καταλήξουμε σε αποφάσεις και παράλληλα να συντονίσουμε τις δράσεις μας.


Ας έλθω όμως πιο συγκεκριμένα σε κάποιες σκέψεις μου για τη διαχείριση της κατάστασης.

Υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία για τη χώρα μας  που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας  και αυτά είναι:

- Όπως ανέφερα και στην αρχή της τοποθέτησής μου, η  μέχρι σήμερα αντιμετώπιση της πανδημίας  αλλά και τα μέχρι σήμερα στατιστικά  στοιχεία δείχνουν  ότι παραμένουμε ένας, συγκριτικά πάντα, ίσως ο ασφαλέστερος προορισμός.

- Η μετάβαση από τον μαζικό στον επιλεκτικό τουρισμό,  που ήδη έχει σηματοδοτηθεί πριν την εμφάνιση του φαινομένου του κορωνοϊού,  «απελευθερώνει» ένα σημαντικό μέρος του  διακινούμενου πληθυσμού με αποτέλεσμα της αποτροπή τυχόν «χειραγώγησής» του προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

-Βασικές ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία αναμένεται να ανακάμψουν αργότερα, δεδομένης της οξύτητας του προβλήματος στις χώρες αυτές.


Ωστόσο, υπάρχουν και αρνητικά στοιχεία  τα οποία πρέπει να έχουμε υπόψη μας:

- Η οξύτητα του προβλήματος στις χώρες αποστολής τουριστών και, κυρίως, στις βασικές αγορές της Ιταλίας, της Γερμανίας και  της Βρετανίας  ενδέχεται να προκαλέσει  ανάσχεση του τουριστικού ρεύματος, ενώ, όπως είχε συμβεί και στην  οικονομική ύφεση το 2008, οι χώρες αυτές δεν αποκλείεται να ενθαρρύνουν τον εσωτερικό τουρισμό προκειμένου να συγκρατήσουν την απώλεια εσόδων.

- Η εκ των πραγμάτων νέα οικονομική ύφεση θα πλήξει το εισόδημα του ευρωπαϊκού  κυρίως, πληθυσμού με αρνητικό αντίκτυπο στη Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη, ενώ δεν αποκλείεται  να υπάρξουν πιέσεις επαναδιαπραγμάτευσης των συμβολαίων με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με συνέπεια την επιβάρυνση των λειτουργικών τους δαπανών.

- Η κατάρρευση μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών και αεροπορικών εταιριών λόγω των οικονομικών επιπτώσεων του κορωνοϊού, με φαινόμενα αντίστοιχα του Thomas Cook,  που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.

Ειδικά για την Πρέβεζα, είναι γνωστό ότι η πόλη μας  έχει μια ιδιαίτερη   «τουριστική  ταυτότητα», η οποία  βασίζεται στα εξής κυρίαρχα χαρακτηριστικά:
1ον) Στην Ασφάλεια για ασφαλή τουρισμό στην περίοδο της πανδημίας που αποτελεί και το κεντρικό μας εθνικό μήνυμα κάτι που επιβεβαιώνεται σε όλα τα διεθνή μέσα εχθές και σήμερα αλλά και κάθε ημέρα. Ασφαλής προορισμός ως προς την επιτυχία της εθνικής μας στρατηγικής από την πολιτεία με τα χαμηλότερα ποσοστά κρουσμάτων και θανάτων, αξίζει να πούμε ότι η Ελλάδα ανήκει στην  Dream Team των 9 χωρών,  ασφαλής για τα εξίσου πολύ χαμηλά της Περιφέρειας Ηπείρου και κυρίως ασφαλής για τα σχεδόν μηδενικά κρούσματα στο Δήμο μας και προπαντός χάριν στη μεγαλύτερη και ασφαλέστερη παραλία στην Ευρώπη, στη  μεγάλη ακτογραμμή, που μπορεί να συγκεντρώσει  δεκάδες χιλιάδες λουόμενους κατοίκους και επισκέπτες δίχως κανένα συνωστισμό με συνεπακόλουθα την προσέλκυση σκαφών, τον καταδυτικό τουρισμό, το   ψάρεμα κλπ.
2ον) Στην αξιοποίηση της μοναδικής ομορφιάς και σπουδαιότητας μνημείων της Αρχαίας Ιστορίας Αρχαία Νικόπολη, Αρχαία Κασσώπη κτλ και στον τεράστιο άγνωστο ακόμα πολιτιστικό  μας πλούτο.
3ον) Στη κομβική θέση που κατέχει η Πρέβεζα, μεταξύ των υπόλοιπων προορισμών της Ηπείρου,  του Ιονίου και της Στερεάς Ελλάδας, διαθέτοντας εύκολη οδική, θαλάσσια αλλά και αεροπορική πρόσβαση.
4ον) Στη  μορφολογία του Δήμου μας, με άπειρες επιλογές δημιουργικής και ψυχαγωγικής ενασχόλησης, αναδεικνύοντας την πόλη της Πρέβεζας σαν Τουριστικό Προορισμό Δραστηριοτήτων σε όλες της δημοτικές ενότητες Λούρου, Ζαλόγγου και Πρέβεζας.
5ον) Στην επιτυχημένη προβολή του υγροτόπου του Αμβρακικού που είναι από τους σημαντικότερους       παγκοσμίως και γενικά στο φυσικό περιβάλλον  που διαθέτουμε.
6ον) Στην ανάδειξη της γαστρονομίας και του οινικού τουρισμού, μέσα από την ενίσχυση και προβολή των ποιοτικών τοπικών προϊόντων και συνταγών.

7ον) Στον αθλητικό τουρισμό, και βέβαια,

8ον) Στον  θρησκευτικό τουρισμό.

Σ’ αυτή την τουριστική μας  ταυτότητα,  υπάρχουν ορισμένα  ιδιαίτερα στοιχεία  που πρέπει να τα προβάλλουμε, γιατί μπορούν να  μας φανούν πολύ χρήσιμα σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

-  Οι  μεγάλες σε μήκος παραλίες μας,  δίνουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη θάλασσα χιλιάδες επισκέπτες κρατώντας τις αποστάσεις ασφαλείας που προβλέπονται.

-Η πόλη διαθέτει Νοσοκομείο και βρίσκεται  ταυτόχρονα σε πολύ κοντινή απόσταση από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων που είναι Νοσοκομείο αναφοράς. Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία για να αποκτήσει το Νοσοκομείο μας   αξιόπιστο μηχάνημα  για μοριακό τέστ ανίχνευσης  του κορωνοιού, ώστε να είμαστε ένας υγειονομικά επαρκής και τουριστικά ασφαλής προορισμός.

-Οι περιοχές φυσικού κάλλους που διαθέτουμε δίνουν τη δυνατότητα για επισκέψεις, περιπάτους και διαδρομές χωρίς συνωστισμό και κοντά στον καθαρό αέρα και τη φύση.


Η διαχείριση της κρίσης
Όλα τα παραπάνω απαιτούν άμεσες ετοιμασίες και αναπροσαρμογή στρατηγικών προσαρμοσμένων στις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες της  περιοχής μας.

 Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή  μας έχει ανάγκη καθοδήγησης τόσο σε επίπεδο Δήμου, όσο και στο επίπεδο των επαγγελματιών τουρισμού και εστίασης για τη διαχείριση της κρίσης .Εμείς δεν είμαστε ειδικοί.

Χρειαζόμαστε την καθοδήγηση των ειδικών, ώστε:

1. Να εκπέμψουμε  το μήνυμα της ασφάλειας σε επίπεδο Δήμου αλλά και επιχειρήσεων αποτελώντας προορισμό πρότυπο ασφάλειας και φιλοξενίας οπού τηρούνται τα μέτρα κατά γράμμα.

2. Να εκμεταλλευτούμε  τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται σύμφωνα με τις τάσεις του ταξιδιωτικού κοινού, δηλαδή  την ανάπτυξη του εσωτερικού και του οδικού τουρισμού,  σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που προσφέρονται για δραστηριότητες στη φύση.

3.Να προσαρμόσουμε  σε ότι αφορά τις αεροπορικές συνδέσεις την επικοινωνιακή μας προσέγγιση,   ανάλογα με  τις χώρες αποστολής τουριστών.

4. Να υπάρχει συνεχής ενημέρωση και καθοδήγηση του Δήμου και των επαγγελματιών καθώς και εκπαίδευση στα δεδομένα που δημιουργούνται.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που οφείλουμε να αναδείξουμε επειδή αυτά, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αποτελούν προτεραιότητα για την προσέγγιση του ταξιδιώτη.

Βέβαια, οφείλουμε παράλληλα, να λάβουμε υπόψη τις σύγχρονες τάσεις του τουρίστα, όπως τουλάχιστον είχαν διαμορφωθεί πριν την εμφάνιση της πανδημίας. Και αυτές οι τάσεις συνδύαζαν την αυθεντικότητα με την οργάνωση ενός τόπου σε επίπεδο παροχών και υπηρεσιών, πράγματα τα οποία θα πρέπει να  συμπεριλάβουμε στη στρατηγική προσέγγισης των αγορών.

Τέλος από την ατομική ευθύνη στην πανδημία περνούμε στην ατομική ευθύνη ως προς την κοινή προσπάθεια της διάσωσης της φετινής περιόδου αλλά και της ανάπτυξης του BRAND PREVEZA, σε ότι αφορά τη δυσφήμηση και την αλλοίωση της καλής εικόνας που οφείλουμε να βγάζουμε προς τα έξω. Για το λόγο αυτό προσωπικές καιροσκοπικές τακτικές με έντονα στοιχεία υπερβολής που πληγώνουν και δυσκολεύουν την αποστολή μας που έχει μόνο στόχο την προστασία της εργασίας και των επιχειρήσεων των συμπολιτών μας καλό είναι να σταματήσουν.

Εξειδικευμένος σύμβουλος διαχείρισης της κρίσης στον τουρισμό
Για να υπάρχει λοιπόν αυτή η καθοδήγηση,  θα  προχωρήσουμε, μέσα από τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις  στη σύναψη σύμβασης τρίμηνης διάρκειας με εξειδικευμένο γραφείο τουριστικού μάρκετινγκ ώστε και να  θέσουμε  τις βάσεις για μια σωστή τουριστική προβολή  και ανάπτυξη της Πρέβεζας  τα  επόμενα χρόνια αλλά  και  την κρίση να διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

 Πιο συγκεκριμένα,  το   αντικείμενο υπηρεσιών που θα ζητήσουμε θα είναι :

1. Η διαχείριση της υπάρχουσας κρίσης στον Τουρισμό με εξειδίκευση στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην περιοχή του Δήμου Πρέβεζας μέσα από:

-Συμβουλευτική υποστήριξη του Δήμου και των επαγγελματιών για δράσεις και πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν ανάλογα με τα δεδομένα που διαμορφώνονται στην εσωτερική και τη διεθνή αγορά σε επίπεδο ταξιδιωτικής ασφάλειας και ενδεχόμενης ζήτησης.

-Ενημέρωση και καθοδήγηση του Δήμου και των επαγγελματιών –μέσω των φορέων τους-  σε συχνά διαστήματα  (περίπου ανά τριήμερο ) για προσαρμογή στις συνθήκες που θα δημιουργούνται (νομοθεσία, διμερείς συμβάσεις, ευρωπαϊκές οδηγίες κλπ).


2. Η εκπαίδευση μέσω σεμιναρίων με τηλεδιασκέψεις ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο των εκπροσώπων του Δήμου και των επαγγελματιών για τη μεθοδολογία προσέγγισης των αγορών σε επίπεδο μάρκετινγκ και επίσης για τις ανθρώπινες-δημόσιες σχέσεις στον τουρισμό μετά τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει λόγω του κορωνοϊού.

3. Η έκδοση δελτίων τύπου με στόχο τη διάχυση μηνυμάτων που μπορεί να ενδιαφέρουν τους εν δυνάμει ταξιδιώτες αλλά και τους διακινητές τους (ταξιδιωτικοί πράκτορες).

4. Η οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης για δημοσιογράφους από την ελληνική αγορά με στόχο την προβολή του προορισμού,  είτε αποκλειστικά είτε συνδυαστικά με όμορες περιοχές εφόσον η προβολή θα συμβάλει στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και η παρουσίαση της Πρέβεζας  σε επιλεγμένο κοινό πρακτόρων και δημοσιογράφων μέσω ηλεκτρονικών σεμιναρίων.

5. Ο εντοπισμός των αγορών και των ομάδων του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για τα στοιχεία που προσφέρει η Πρέβεζα καθώς  και η έρευνα και κατηγοριοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης (προσφερόμενο προϊόν, δομές και υφιστάμενοι πελάτες)

6. Η   ανάδειξη των  προβλημάτων  και  των αιτημάτων προς την κεντρική κυβέρνηση και η   συμμετοχή (εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο) εκπροσώπου της εταιρίας συμβούλων σε συσκέψεις σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο.

7. Προτάσεις και εισηγήσεις σχετικά με το παραγόμενο διαφημιστικό υλικό (concept / branding / θέματα strategic marketing).

8. Mελέτη για τον εμπλουτισμό του  τουριστικού μας  προϊόντος  και μελέτη πρόσθετων δυνατοτήτων ανάλογα και με την διεθνή ζήτηση.


Κυρίες και Κύριοι,

Όπως είπα και στην αρχή της τοποθέτησής μου, εμείς επειδή αντιλαμβανόμαστε τη μεγάλη σημασία του τουρισμού για την τοπική μας κοινωνία βρεθήκαμε από την πρώτη στιγμή στην πρώτη γραμμή της μάχης.

Σ’ αυτή την προσπάθεια αντιμετώπισης της κατάστασης πρέπει να   πάμε όλοι μαζί. Δεν υπάρχουν αντίπαλοι, υπάρχουν μόνο συνεργάτες.

Κάθε καλοπροαίρετη ιδέα , προσπάθεια, πρόταση είναι από εμάς καλοδεχούμενη.

Δεν είμαστε ειδικοί, αναλαμβάνουμε όμως πλήρως την ευθύνη που μας αναλογεί και βάζουμε μπροστά τους ειδικούς για να βοηθήσουν με την τεχνογνωσία τους τον τόπο και τους ανθρώπους του.

Ευάγγελος Ροπόκης, Αντιδήμαρχος



Προτάσεις τουριστικής προβολής και ανάπτυξης Δήμου Πρέβεζας
Με μία δυναμική καμπάνια τουριστικής προβολής πρέπει να απαντήσει ο Δήμος Πρέβεζας στην κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στην οικονομία του Δήμου.
Με αιχμή του δόρατος το brand name της περιοχής, η οποία διαθέτει τον σπάνιο συνδυασμό θάλασσας και βουνού σε απόσταση μόλις λίγων λεπτών, ο δήμος πρέπει να υλοποιήσει άμεσα δράσεις για την τόνωση του βαριά πληττόμενου κλάδου του τουρισμού.
Η ανάδειξη της περιοχής ως ιδανικού προορισμού για όλες τις εποχές και για κάθε γούστο πλέον επιβάλλεται.
Έξι άξονες επιβάλλονται για να στηρίξουν την τουριστική προβολή του Δήμου  και συγκεκριμένα:
  • τουριστικό μάρκετινγκ,
  • δράσεις προβολής και διαφήμισης,
  • δαπάνες φιλοξενίας και δημόσιες σχέσεις,
  • ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού,
  • αξιοποίηση και ανάδειξη κορυφαίων πολιτιστικών εκδηλώσεων και σύνδεσή τους με τον τουρισμό και
  • εκπαίδευση σε συναφή με τον τουρισμό αντικείμενα μέσα από τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης.
Να κάνουμε έντυπα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του δήμου που έχει τα πάντα: θάλασσα και βουνό, αρχαιολογικούς χώρους, από μακροβούτια μέχρι πεζοπορία. Δεν υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα απόσταση θάλασσας και βουνού σε τόση κοντινή απόσταση. Την  έκδοση ενός εντύπου που θα περιέχει τοπικές συνταγές και τοπικά προϊόντα. Luxury travel, Spa holidays, Food & wine-related travel,  Sea ‘n’ sun holidays, City breaks, Hiking, Sailing, Yachting, Cruises, Weddings, Cultural heritage tours, Family holidays.
Θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάθε χώρα που θα έχει ξεπεράσει το πρόβλημα του κορωναιού ξεχωριστά και με βάση τα ειδικά χαρακτηριστικά της αγοράς της. Μεταξύ άλλων, να εξετάσουμε το ενδεχόμενο διακρατικών συμφωνιών με χώρες που έχουν καλές επιδόσεις στον έλεγχο της πανδημίας, όπως το Ισραήλ, η Κύπρος και η Αυστρία, για τον τρόπο με τον οποίο θα ταξιδεύουν οι πολίτες τους στην Πρέβεζα. Αυτές οι συμφωνίες μπορεί να επεκταθούν και με τις αδελφοποιημένες πόλεις.
Επίσης να δώσουμε βάρος σε digital καμπάνιες σε διεθνή μέσα αλλά και σε portal πωλήσεων καθώς το μεγάλο ζητούμενο πρέπει να  είναι φέτος οι πωλήσεις του Πρεβεζάνικου τουριστικού προϊόντος. Όλα αυτά φυσικά με την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα που απαιτούν οι ειδικές περιστάσεις που βιώνουμε.
Η Ελλάδα είναι μία χώρα που προσελκύει πάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες  κάθε χρόνο. Δεν αρκεί μόνο ο εσωτερικός τουρισμός για να αναπληρωθεί το κενό αφίξεων που θα αφήσει πίσω του ο κορονοιός…. Προφανώς όμως και ο εσωτερικός τουρισμός είναι στόχος μας. 
Η ενίσχυση του οδικού τουρισμού ειδικά από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες με ειδική καμπάνια την οποία θα κάνουμε αλλά και άλλα κίνητρα. Σε κάθε περίπτωση φέτος όλα είναι στο τραπέζι και δεν πρέπει να αποκλείσουμε τίποτα ειδικά τώρα, σε αυτήν την δύσκολη φάση για τον τουρισμό μας και τις τοπικές κοινωνίες. 
Πρέπει να αξιοποιήσουμε και να ενισχύσουμε τη φήμη της χώρας μας στο εξωτερικό ως ασφαλή τουριστικό προορισμό και όχι μόνο. Η Ελλάδα, υιοθετώντας κάποια από τα αυστηρότερα μέτρα στην Ευρώπη, περιόρισε μέχρι τώρα με επιτυχία την πανδημία. «Η ελπίδα για τις φετινές διακοπές έρχεται από την Ελλάδα, έρχεται από την Πρέβεζα» .

                                                                  Αντιδήμαρχος, Ευάγγελος Ροπόκης

ΕΙΣΗΓΗΣΗ –ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΘΕΡΙΝΗ  ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2020 ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΑ COVID 2019, Κοσμά Κορωναίου 



Αγαπητέ Δήμαρχε, Πρόεδρε του Δ. Συμβουλίου, αγαπητοί συνάδελφοι και εκπρόσωποι των φορέων του τουρισμού.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι  ο Α΄ Βαθμός Αυτοδιοίκησης πέραν των αρμοδιοτήτων που απορρέουν από τις κείμενες διατάξεις και το διεκπεραιωτικό τους ρόλο οφείλει να δραστηριοποιείται ενεργά από κοινού με τους τοπικούς φορείς  για τα αναπτυξιακά ζητήματα. Ιδιαίτερα, στην περίοδο αυτή που διανύουμε λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών της υγειονομικής κρίσης, επιβάλλεται να δράσουμε συλλογικά, όλοι μαζί για να αντιμετωπίσουμε την όποια επερχόμενη οικονομική δυσπραγία στις τοπικές επιχειρήσεις με τις όποιες επιπτώσεις σε θέσεις εργασίας των συμπολιτών μας. Κατά συνέπεια, ο Δήμος Πρέβεζας κρίνεται σκόπιμο να συμμετέχει  σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, το Επιμελητήριο και τους διαφόρους Συλλόγους-Συνεταιρισμούς  σε όλες εκείνες τις συνέργειες που απαιτούνται για την υποστήριξη των ντόπιων επιχειρήσεων όλων των κλάδων  των τομέων της οικονομίας,  χωρίς διακρίσεις. Άλλωστε, αυτός ήταν ο στόχος Κ. Δήμαρχε της ερώτησης που σας κατέθεσα στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο και αφορούσε στην καταγραφή των οικονομικών δεδομένων της τοπικής μας οικονομίας, ώστε να μπορούμε να παρέμβουμε με τον καλύτερο δυνατό, υποστηρικτικό τρόπο, επί της ουσίας, χωρίς επικοινωνιακές υπερβολές  και θεωρώ ότι η σημερινή συζήτηση εντάσσεται σε αυτήν τη λογική. Χωρίς να θέλω όμως να φανώ εριστικός, πρέπει να τονίσουμε ότι το σημερινό Δ.Σ. διενεργείται κατόπιν συγκεκριμένων κινήσεων της συμπολίτευσης της Δημοτικής Αρχής, μετά από κάποιες συσκέψεις της επιτροπής Τουρισμού με κάποιους από τους φορείς του τουρισμού της πόλης, τη δημοσίευση της επιστολής σας προς τον αρμόδιο Υπουργό και την απάντησή του και την προβολή των ακτών της περιοχής μας σε τηλεοπτικά κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας. Συνεπώς, έχετε ήδη προβεί στον όποιον σχεδιασμό και ερχόσαστε εκ των υστέρων να θέσετε το θέμα, ενώ η ορθή πρακτική θα ήταν να προηγηθεί η σημερινή συνεδρίαση και μάλιστα πολύ καιρό πριν.

Στο δια ταύτα όμως, αγαπητοί συνάδελφοι και εκπρόσωποι φορέων, γνωρίζουμε όλοι ότι ο Τουρισμός είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που απαιτεί διεπιστημονική γνώση και ολιστική προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, επιβάλλεται η συνεργασία όλων των φορέων με τη συμμετοχή ακόμη και των κατοίκων για κοινή προσέγγιση, όχι αποσπασματικά, αλλά με ένα ολιστικό σχέδιο και προγραμματισμό. Το σχέδιο αυτό πρέπει να περιλαμβάνει, όπως όλα τα σχέδια marketing, εκτενώς όλα τα δεδομένα της προσφοράς και της ζήτησης της περιοχής μας, από τη μία τις  ανωδομές και υποδομές ,τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, τα  καταλύματα, τη μαρίνα, τις εκδηλώσεις,  τις  εταιρίες μεταφορών και τις επιχειρήσεις εστίασης και από την άλλη προφανώς τους διαύλους επικοινωνίας με τους δυνητικούς επισκέπτες, τα κανάλια επικοινωνίας με τους ίδιους ή με τα τουριστικά γραφεία και τους tour operators και την προβολή και προώθηση της περιοχής μέσω των εκθέσεων, διαδικτυακά, του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου αλλά και της διαφήμισης  σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, ότι η πρόσφατη προβολή σε πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικά μέσα μπορεί να μην οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα αν είναι ξεκομμένη από τα παραπάνω στοιχεία του συνολικού προσφερόμενου προϊόντος της περιοχής. Ιδιαίτερα την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης,  που ακόμη και στις χθεσινές ανακοινώσεις της Κυβέρνησης δεν παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα ανά κατηγορία καταλυμάτων, η όποια γενική και μη στοχευμένη μάλιστα διαφήμιση έπεται. Η διαφήμιση δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά θα πρέπει να εστιάζει σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους(target-group). Για παράδειγμα αγαπητοί φίλοι, αυτοί που παρακολουθούν Μενεγάκη, χωρίς να έχω τίποτα με την όμορφη παρουσιάστρια, ενδιαφέρονται για τα μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Νικόπολης  και του Ζαλόγγου ή  για το οικοσύστημα του Αμβρακικού Κόλπου? Όπως επίσης, η πρόσφατη προβολή συνδέεται με τα σχέδια Marketing της Περιφέρειας Ηπείρου, έχει προηγηθεί κάποια έστω συνεννόηση? Επομένως, ας αφήσουμε πίσω τους όποιους επικοινωνιακούς βερμπαλισμούς που γίνονται  για εσωτερική κατανάλωση και ας δούμε πως μπορούμε όλοι μαζί να σχεδιάσουμε και να προγραμματίσουμε με μπροστάρηδες τους ντόπιους επιχειρηματίες που γνωρίζουν  τα θέματα.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ επιγραμματικά και στις χθεσινές ανακοινώσεις της Κυβέρνησης για τον Τουρισμό, μιας και νομίζω ότι σχετίζονται άμεσα με τη σημερινή μας θεματολογία. Κατά αρχάς, θεωρώ ότι η ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού αποτελεί μια καλή βάση εκκίνησης για την ενδυνάμωση του εσωτερικού τουρισμού όπως επίσης και η έναρξη λειτουργίας του yachting, λόγω της Μαρίνας. Μας προβληματίζει όμως ακόμη η μη έκδοση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και ειδικά για τις κατηγορίες καταλυμάτων που έχουμε στην πόλη μας, το γεγονός ότι στο πλαίσιο της επιχειρησιακής διαχείρισης κρούσματος δεν γίνεται καμία αναφορά στην ηπειρωτική Ελλάδα πόσο μάλλον στην περιοχή μας  παρά μόνο στα νησιά(20 νέοι αναλυτές TEST-600 κλίνες Covid) αλλά και η μη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, παρά μόνο στον καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά.

Καταλήγοντας, συνειδητοποιούμε ότι ο Τουρισμός απαιτεί κοινή και συντονισμένη  δράση από όλους μας με τις κατάλληλες συνέργειες και όχι μονομερή επικοινωνιακή αντιμετώπιση. Καλό είναι λοιπόν  είναι να προσπαθήσουμε να είμαστε έτοιμοι ως προς τις υποδομές μας, (καθαριότητα, ύδρευση κ.λ.π.) αλλά και να δράσουμε στοχευμένα.   Για παράδειγμα, κρίνεται σκόπιμο να μας απασχολεί  πότε θα αρχίσουν οι πτήσεις στο αεροδρόμιο του Ακτίου για να έρθουν οι επισκέπτες του ιστιοπλοϊκού τουρισμού,  πως  θα λειτουργήσουν  τα διαμερίσματα βραχύβιας μίσθωσης (rbnb) μιας και δεν διαθέτουμε πολλές κλίνες  και τέλος να θέσουμε τις βάσεις για τα επόμενα χρόνια.

Με τιμή,
Κοσμάς Κορωναίος
Δημοτικός Σύμβουλος με την Παράταξη του Χρήστου Μπαΐλη «Δημοτική Συνεργασία»
               
Τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου Πρέβεζας  Γεωργούλη Μιχάλη της ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ για τα χωριά  και την πόλη της Πρέβεζας στις 21/5 στη Θεοφάνειο για το τουρισμό-επισιτισμό.



Πριν λίγες  μέρες η Ε.Ε  ( ναι αυτή  η Ένωση που οι κυρίαρχες δυνάμεις της κλέβανε μάσκες η μία από την άλλη στα  αεροδρόμια ) πήρε  την πολιτική απόφαση να έχουμε επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας με την Ελλάδα να γίνεται τόπος προορισμού για εκατομμύρια τουρίστες  για άλλη  μια χρονιά.

Με  μια υποκριτική διπρόσωπη πολιτική επιβάλλουν ακόμη και με τη βία  την πειθαρχία σε όλες  τις πλατείες  της Ευρώπης στο όνομα της  προστασίας από το κορονοιό και ανοίγουν το δρόμο στα μονοπώλια του τουριστικού  κλάδου προκειμένου να διαμορφώσουν όρους ανανέωσης της κερδοφορίας τους (χαρακτηριστικό  παράδειγμα αποτελούν τα μέτρα για τις αεροπορικές  εταιρείες) με ταυτόχρονο μοίρασμα της φτώχειας ειδικά στους  λαούς που δέχονται τα τουριστικά κύματα.

Στο καπιταλιστικό  σύστημα η ξεκούραση και η αναψυχή των ανθρώπων δεν είναι παρά ένα εμπόρευμα όπως  όλα τα άλλα .  Δεν είναι δικαίωμα κεκτημένο.  Αφορά πρωτίστως αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσουν.  Άρα όταν εμείς μιλάμε για τουρισμό μιλάμε για το δικαίωμα όλων των λαών σε αυτόν και ειδικά των ανθρώπων του μόχθου, της νεολαίας και των απόμαχων της δουλειάς. Είναι ένα εμπόρευμα που διακινείται στα πλαίσια μια άγριας κατάστασης , γιατί την ίδια ώρα που σκυλοπνίγονται στη Μεσόγειο δίπλα ανέμελα και στην ίδια θάλασσα  παρέχονται πολυτελέστατες  παροχές στους επισκέπτες… που διαθέτουν το χρήμα για αυτό

Το λεγόμενο εμπόρευμα του «τουρισμού» το δημιουργούν οι εργαζόμενοι και το εμπορεύονται τα αφεντικά με το μεγάλο ποσοστό του κέρδους να  καρπώνεται από  τα κυρίαρχα στρώματα των ξενοδόχων και των εταιρειών του κλάδου. Παρόλα αυτά οι εργαζόμενοι του τουριστικού κλάδου είναι η κινητήρια δύναμη,  όπως ήταν οι υγειονομικοί  στα νοσοκομεία, οι ντελιβεράδες στην εστίαση,  οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ, οι μικρομεσαίοι αγρότες,  οι εργάτες γης και οι εργαζόμενοι στον αγροτοδιατροφικό  κλάδο  όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας.

Τα τελευταία χρόνια πάνω από  120 δις ήταν τα κέρδη του τουριστικού κλάδου ο οποίος συγκεντρώνεται όλο και περισσότερο σε λίγα χέρια ,  ενώ  ξεπερνούν τα 22 δις ευρώ  τα κέρδη της περσινής χρονιάς και όλα αυτά με το πιο φθηνό και ευέλικτο εργατικό  δυναμικό χωρίς  πανδημία. Οι εργαζόμενοι του κλάδου το το βιώνουν  με το 7 στα 7 χωρίς  ρεπό , με καταστρατήγηση συμβάσεων εργασίας και πολλές φορές και εξευτελισμό  της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αυτοί  είναι όπως είπα πριν η κινητήρια δύναμη,  και παρόλο που οι ηγεσίες των σωματείων τους κινούνται σε φιλοεργοδοτική  κατεύθυνση δεν έχουν καλεστεί  στη σημερινή συζήτηση. Αυτό δείχνει άλλωστε και το προσανατολισμό της δημοτικής αρχής.

Τα μέτρα  που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με κυρίαρχο στοιχείο τις φοροαπαλλαγές και την επιδότηση ευέλικτων μορφών εργασίας από το κρατικό  κουρβανά  (και ο Ευρωπαϊκός κρατικός κουρβανάς είναι), είναι μέτρα που κάποιοι τα ονειρεύονταν χρόνια.

Ανανεώνουνε με λίγα λόγια τη δυνατότητα κερδοφορίας του τουριστικού  κεφαλαίου  στη χώρα με ακόμη πιο φθηνό επιδοτούμενο εργατικό δυναμικό  και με ένα μεγάλο ποσοστό  εργαζομένων στο  κάδο της ανεργίας για να παραμένουν μονίμως θύματα εκβιασμού  όσοι βρίσκουν μια δουλειά.


Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα για το κυρίαρχο μοντέλο τουρισμού.
Μεγάλα φαραωνικά ξενοδοχεία  και έργα (σαν τη μαρίνα), συγκέντρωση δραστηριοτήτων, καθετοποίηση των πάντων,  βίλες και διάφοροι πολυτελέστατοι χώροι που  ο λαουτζίκος  τους θαυμάζει στα  δελτία ειδήσεων και στις  life style εκπομπές  των καναλιών.

Σε αυτή  τη τάση οι μικροεπιχειρηματίες του κλάδου στην εστίαση, στο εμπόριο και στα καταλύματα μακροπρόθεσμα θα χτυπηθούν για αυτό καλό  είναι να μην κάνουν κοινό  μέτωπο με τα κυρίαρχα στρώματα του τουριστικού κεφαλαίου αλλά  να κοιτάξουν να συγκροτήσουν κοινά μέτωπα με τα πληττόμενα στρώματα της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων.
Για μας υπάρχει εναλλακτικό  μοντέλο,  το μοντέλο του ήπιου οικοτουρισμού σε καταλύματα αυτοτελή  φθηνά  (ακόμη και παλιά αναπαλαιωμένα σπίτια) όπου ο επισκέπτης θα βιώνει την εμπειρία της άμεσης επικοινωνίας με τους κατοίκους της περιοχής
Άλλη μορφή  είναι ο αγροτουρισμός (όχι με καλάθια αγροτικών προϊόντων  στις ρεσεψιόν των ξενοδοχείων) αλλά με στόχο την ανάδειξη όλου  του φυσικού μας πλούτου υποταγμένου σε  μια λογική  πολιτιστικής ανταλλαγής,  με  τους  αρχαιολογικούς χώρους απαλλαγμένους από το φαγοπότι που στήνεται γύρω τους.
Άρα ο τουρισμός ,  η δυνατότητα να κάνουν και οι Πρεβεζάνοι τουρισμό αλλά και ο σχεδιασμός του τουρισμού στη περιοχή πρέπει να αποτελεί συλλογική απόφαση των τοπικών κοινωνιών των μικρών επιχειρήσεων και των εργαζομένων, χωρίς αυτούς  που  συγκαταλέγονται στα κυρίαρχα κοινωνικά στρώματα του τουρισμού  και όσους επιβιώνουν γύρω από  αυτούς. Εδώ μπαίνει ζήτημα δημοκρατίας γιατί δεν μπορεί να είναι οι θύτες μαζί με τα θύματα σε κοινές επιτροπές  για το καλό του τόπου που θέλουν κάποιοι να στήσουν, για να χαϊδέψουν τα αυτιά ενός κόσμου που αγωνιά για την επιβίωσή του.
Απέναντι στο κυρίαρχο μοντέλο του τουρισμού αντιπαραθέτουμε  ένα  τουρισμό με βασικό  κριτήριο την δημιουργική ανάδειξη των δημόσιων αγαθών , του περιβάλλοντος, των λιμανιών, του αιγιαλού  και τα δασών   ενάντια στη καταλήστευσή   και την πλήρη εκμετάλλευσή  τους που επιβάλλει η λογική  του κέρδους και επιταχύνεται από τους δύο νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ , τον λεγόμενο αναπτυξιακό  και τον τελευταίο περιβαλλοντοκτόνο  νόμο του Χατζηγάκη εν μέσω πανδημίας . Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την έκτακτη κατάσταση βάζει επιπλέον χέρι στο περιβάλλον και την εργασία… Σήμερα η συζήτηση που γίνεται σε όλη τη χώρα είναι το πώς θα μείνουν όρθια τα μεγάλα συμφέροντα του κλάδου με οποιοδήποτε κόστος σε βάρος της εργασίας και του περιβάλλοντος.
Εμείς πιστεύουμε ότι αυτή η νεοφιλελεύθερη  «μονοκαλλιέργεια» της  τουριστικής λεγόμενης ανάπτυξης,  που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με τη συγκεντροποίηση των άλλων κλάδων και τις ιδιωτικοποιήσεις, πάντα θα παρασιτεί σε βάρος της κοινωνίας ,  θέλει να παίρνει χωρίς να δίνει ,  θέλει να αρπάζει το πλούτο όταν έχει τουριστική  κίνηση αλλά να φορτώνει τη χασούρα στην εργαζόμενη πλειοψηφία….
Τελειώνοντας
Λεφτά υπάρχουν και είναι αυτά που ξεκοκαλίζονται ως επιδοτήσεις από  το κράτος και την Ε.Ε για  τα λεγόμενα επενδυτικά σχήματα του τουριστικού κλάδου και αυτά  που θα δοθούν για την αποπληρωμή του χιλιοπληρωμένου χρέους το οποίο  πρέπει να διαγραφεί άμεσα (Ακόμα και τα κέρδη από τα  ελληνικά ομόλογα για τα οποία πανηγύριζε η κυβέρνηση πάνε για την  αποπληρωμή  του δημόσιου χρέους) . Να φορολογηθούν οι τράπεζες ,οι μεγαλοξενοδόχοι ,  οι εφοπλιστές και όλος ο συσσωρευμένος πλούτος με κατεύθυνση την εθνικοποίηση-κρατικοποίηση όλων των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας.

Άμεσα ως ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΚΙΝΗΣΗ για τα χωριά και την πόλη της Πρέβεζας  στηρίζουμε τον αγώνα:
Α) για ουσιαστική και γενναία  ενίσχυση του δημόσιου συστήματος  υγείας που θα έχει πλέον να διαχειριστεί  πολλαπλάσιο πληθυσμό λόγω τουρισμού
Β) για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας
Γ) για κατάργηση της εκ περιτροπής και ανασφάλιστης εργασίας  και την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους εργαζόμενους στο τουρισμό-επισιτισμό. Να επαναπροσληφθούν όλοι όσοι βγήκαν στο 800άρι,  να  ενεργοποιηθεί και να ενισχυθεί  με  προσωπικό η επιθεώρηση εργασίας.
Δ)  για ταμείο ανεργίας για όλους τους εποχικούς παλιούς και νέους χωρίς όρους και προϋποθέσεις
Ε) για πλήρη ασφαλιστική-υγειονομική  κάλυψη όλων
Στ) για  κάλυψη των ενσήμων για όσους συμπληρώνουν το 2020 τα ένσημά τους για τη σύνταξή τους
Ζ) για  τόνωση του επισιτισμού , των ενοικιαζόμενων δωματίων και κάμπιγκ με πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού και κίνητρα αναψυχής  για τους μισθωτούς και τη νεολαία της χώρας.
Η) για προγράμματα τουριστικής ανταλλαγής  και αλληλοενίσχυσης με τις βαλκανικές χώρες που έχουν τον ίδιο  και μικρότερο αριθμό κρουσμάτων
Θ) για προστασία  του περιβάλλοντος, της δημόσιας περιουσίας με συνεχής ελέγχους
ΥΓ.  Μιας και διαφημίσατε το Μονολίθι  αυτές  τις μέρες καλό είναι και αυτός  που πάει για μπάνιο να βρίσκει ένα κάδο απορριμμάτων , να βρίσκει χώρο από  τα  χορτάρια για να κατέβει στην αμμουδιά και να μονοδρομηθούν μετά από  μελέτη κομμάτια του δρόμου….Ευχαριστώ

Ανάπτυξη Τώρα τοποθέτηση για τον Τουρισμό 


Ως παράταξη ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΡΑ είχαμε ζητήσει μια τέτοια συνεδρίαση εδώ και 6 μήνες, μια συνεδρίαση που ήρθε πολύ αργά. Χρειάστηκε και δεύτερη  παρέμβαση για να την κάνουμε. Θεωρώ κ. δήμαρχε ότι δεν θα επαναληφθεί τέτοια αδράνεια. Δεν θέλουμε  να  βλέπουμε τον Δήμαρχο αυτού του τόπου να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις και να προσπαθεί να αλλάξει την πραγματικότητα. Είμαι σίγουρος   ότι  θα είμασταν ποιο έτοιμοι αν είχαμε βρεθεί όλοι μαζί πολύ νωρίτερα. Ακούσαμε από τον κ. Δήμαρχο για το σλόγκαν Πρέβεζα – ασφάλεια - ελευθερία,  από τους επαγγελματίες για ζητήματα καθημερινότητας, καθαριότητας και πρόσβαση στις παραλίες μας, από τους ξενοδόχους την αγωνία τους και πραγματικά θέλουμε να υιοθετήσουμε τις προτάσεις των φορέων και  ιδιαίτερα του κ. Ανατολιωτάκη.  Κ. δήμαρχε οι επαγγελματίες  ζούνε καθημερινά τα πρόβλημα, λύστε τα απλά τουλάχιστον. Όσον αφορά το μήνυμα Πρέβεζα – ασφάλεια - ελευθερία ένα έχω να πω: ποια ασφάλεια και ποια ελευθερία προσφέρουμε στον δημότη μας !!! όταν το τελευταίο 3μηνο δεν μπορούν να περπατήσουν στον δημόσιο χώρο, ιδιαίτερα της κυανής ακτής ελεύθεροι και ασφαλείς από τα αδέσποτα.
Είναι σαφές όμως ότι αυτή τη μάχη πρέπει να τη δώσουμε και θα την δώσουμε όλοι μαζί. Απαιτείται  ένα σχέδιο που Όλοι μαζί θα το συναποφασίσουμε και όλοι μαζί θα το εφαρμόσουμε.
Για να αποδείξουμε στην πράξη τον σεβασμό μας στον άνθρωπο, στη ζωή, στον δημότη και στον τόπο μας.
Αυτή την κρίσιμη περίοδο για τον τουρισμό, πρέπει να κεφαλαιοποιήσουμε το γεγονός ότι η Πανδημία του Κορονοϊού δεν μας άγγιξε καν ως περιοχή.
Τηρώντας πλέον  στις ακτές μας τα μέτρα προστασίας μπορούμε να βγούμε δυνατοί από την τουριστική περίοδο που είναι προ των πυλών.
 Παρά το γεγονός ότι μιλάμε για παγκόσμια υγειονομική κρίση που έχει άμεσες επιπτώσεις στον οικονομικό τομέα των επισκεπτών – τουριστών , ως περιοχή στην τουριστική προβολή έχουμε βάλει τις βάσεις. Υπάρχει και το master plan του τουρισμού που κακός δεν το αξιοποιήσατε ή δεν το αξιοποιήσατε όσο θα έπρεπε.
Προς αυτή την κατεύθυνση θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για τις προσπάθειες στον τομέα της τουριστικής προβολής όλα αυτά τα χρόνια την Περιφέρεια Ηπείρου και προσωπικά τον Αντιπεριφερειάρχη μας στον τουρισμό Στράτο Ιωάννου, τις Ενώσεις Ξενοδόχων και ενοικιαζόμενων δωματίων, τις ατομικές μονάδες τύπου βίλες και διαμερίσματα, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος των εμπορικό κόσμο,  το Επιμελητήριο Πρέβεζας, το ΚΤΕΛ Πρέβεζας, τα ταξί της Πρέβεζας, τους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης τους εργαζόμενους  και όλους τους πολίτες που βγάζουν στο πανελλήνιο αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, τους αρχαιολογικούς μας θησαυρούς, την ιστορία μας, τις φυσικές μας ομορφιές, τις παραλίες μας, τον γαστρονομικό μας πλούτο και τις προσιτές μας τιμές.
Απαιτείται στρατηγική θωράκισης των επιχειρήσεων που  ζουν από τον τουρισμό και δίνουν θέσεις απασχόλησης στους πολίτες μας. Δεν θέλω να αναφερθώ σε ζητήματα που θα λυθούν κεντρικά και για όλους όπως : τα υγειονομικά πρωτόκολλα,  η μείωση του  ΦΠΑ στην εστίαση, η μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή κ.λ.π, μακάρι να πράξει το καλύτερο η κυβέρνηση. Θέλουμε να δούμε τοπικά τι θα κάνουμε. θα σταθούμε δίπλα τους; Πρέπει να εξετάσουμε μέτρα ελάφρυνσης των επαγγελματιών σε όλες τις  παρεχόμενες από τον δήμο υπηρεσίες, στις ενοικιαζόμενες εκτάσεις παραλίας και τραπεζοκαθισμάτων, στις ενοικιάσεις καταστημάτων, στο νερό, στο τέλος παρεπιδημούντων, μείωση τελών κ,λ,π. Η ελάφρυνση πρέπει να είναι γενναία και εδώ θέλω να βάλω 2 προϋποθέσεις: 1 να μην μειωθεί το προσωπικό και 2 προτείνουμε την ενεργοποίηση άμεσα ενός τοπικού συμφώνου ποιότητας και σταθερότητας τον τοπικών παραγόμενων προϊόντων μας. Ήρθε η ώρα ο πρωτόγεννής τομέας μαζί με τον τουρισμό θα βοηθήσει πάρα πολύ να μειωθεί η ζημιά από την κρίση που ζούμε. Πιστεύουμε ότι η σωστή διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογεννή τομέα θα  γίνει το σημείο εκκίνησης, ανάκαμψης του τόπου μας. Προτείνουμε Στενευμένη καμπάνια προβολής, με τη δημιουργία σύντομου αλλά περιεκτικού βίντεο  προβολής του δήμου Πρέβεζας λίγων δευτερολέπτων  και ηχητικό μήνυμα επίσης λίγων δευτερολέπτων, με την βοήθεια της εταιρίας που είδη δουλεύει τα τελευταία χρόνια για την  Περιφέρεια, για να προβληθούν σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος, ιδιαίτερα στις περιοχές που βρίσκονται παράπλευρα από την Εγνατία οδό, το ίδιο να γίνει και στην Νότια Ελλάδα στον άλλο μεγάλο οδικό άξονα την Ιονία οδό  και επέκταση αυτής της προβολής στην Πρωτεύουσα πόλη την Αθήνα.  Αντιπεριφερειάρχη κ. Ιωάννου  θέλουμε την βοήθεια και την δέσμευσή σας σε αυτό.
Θα πρέπει σε αυτό να γνωρίζουμε με ακρίβεια, τι μπάτζετ μπορεί και θέλει  να διαθέσει ο Δήμος Πρέβεζας για την τουριστική μας προβολή; Τα 10.000 που ανέφερε ο κ. Δήμαρχος μαζί με το κόστος που θα πληρώσει  σε μια άλλη εταιρία (όπως ανέφερε) μπορεί και να φτάσουν θα δούμε στις τελικές προτάσεις.
Αποφεύγουμε σπασμωδικές και πρόχειρες κινήσεις για τη δημιουργία εντυπώσεων με πρόχειρα, ανούσια και φθηνά  επικοινωνιακά τεχνάσματα όπως αυτά που είδαμε πρόσφατα από τη δημοτική αρχή Πρέβεζας και όχι μόνο!!!.
Προτείνουμε να δημιουργηθούν οι βάσεις για άμεση ανίχνευση πιθανόν κρουσμάτων ώστε δήμος και Περιφέρεια Ηπείρου σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας να διαχειρίζονται τοπικά, επιχειρησιακά και επικοινωνιακά τα τυχόν συμβάντα!!!
Η πολιτεία θα πρέπει να εκτιμήσει και να καλύψει το έλλειμμα του λειτουργικού κόστους αυτών των μονάδων και προς αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε συγκεκριμένο αίτημα προς τα αρμόδια υπουργεία που θα συνυπογράψουμε όλοι!
Προτείνουμε τη συνεργασία με το ΚΤΕΛ Πρέβεζας σε επίπεδο τουριστικής προβολής και στήριξής του με ανταποδοτική προβολή.
Είναι δεδομένο ότι πολλοί Έλληνες και ξένοι επισκέπτες κάνουν αναζητήσεις στο διαδίκτυο  στις ιστοσελίδες που υπάρχουν στον τόπο μας για να αντλήσουν πληροφορίες για την περιοχή μας.
Πρέπει να δράσουμε προς αυτή την κατεύθυνση  και πρέπει να τιμήσουμε αυτούς τους ανθρώπους που όλα αυτά τα χρόνια αφιλοκερδώς προβάλουν τον τόπο μας σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Προτείνουμε να στηρίξουμε  από τον δήμο Πρέβεζας- σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου αν αυτό είναι εφικτό- με ειδικό κονδύλι για όλα τα ΜΜΕ της περιοχής μας, χωρίς διακρίσεις, ιστοσελίδες, ραδιόφωνα, περιοδικά για τον τουρισμό και εφημερίδες. Για να στοχεύσουμε όλοι μαζί σε καλύτερες μέρες αυτή την κρίσιμη περίοδο για το τουριστικό μας προϊόν, την τουριστική μας προβολή την τουριστική παιδεία αλλά και την στήριξη της τοπικής αγοράς και τοπικών προϊόντων. Είναι σίγουρο ότι  θα κερδίσουμε και  είναι σαφές ότι αυτή τη μάχη πρέπει να τη δώσουμε όλοι μαζί!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΡΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου