Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Κυριακή, Μαΐου 24, 2020

Το τρένο μπορεί να σφυρίξει και στην Ήπειρο..

Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου

Τις τελευταίες πολλές δεκαετίες, το κύριο αίτημα των Ηπειρωτών, ήταν η άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης και η διασύνδεσή της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη.


Το βασικό μας επιχείρημα, όλα αυτά τα χρόνια, ήταν ότι πρέπει με κάθε τρόπο να αξιοποιηθεί η στρατηγική  σημασία της Ηπείρου, να αναδειχθούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να δημιουργηθούν νέες αναπτυξιακές και επιχειρηματικές ευκαιρίες για την περιοχή.

Μέχρι τώρα καταφέραμε να  ολοκληρώσουμε - ομολογουμένως με πολλές προσπάθειες και μεγάλες καθυστερήσεις- τους δύο μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, την Εγνατία και την Ιόνια και προκειμένου να συμπληρωθεί το οδικό δίκτυο αξόνων της ευρύτερης περιοχής θα πρέπει να κατασκευαστούν στο αμέσως επόμενο διάστημα,  ο Ε65 και οι κάθετες συνδέσεις, όπως είναι το Άκτιο- Αμβρακία, το Πρέβεζα-Φιλιππιάδα και το Γιάννενα-Κακαβιά…

Αυτό όμως που παραμένει  ως στρατηγικός στόχος, για την πλήρη ανάπτυξη του συστήματος συγκοινωνιακών υποδομών  και  αποτελεί το βασικό πρόταγμα της επόμενης 10ετίας για την Ήπειρο, δεν είναι άλλο από το τρένο...

Η σιδηροδρομική σύνδεση «ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ», που ουσιαστικά ολοκληρώνει τη «Σιδηροδρομική Εγνατία», είναι ασφαλώς ένα μακρόπνοο και αναγκαίο έργο. το οποίο  θα δημιουργήσει έναν άξονα επικοινωνίας μεταξύ της Δυτικής και της Κεντρικής - Ανατολικής Ελλάδας και θα αποτελέσει μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας μια σημαντική δίοδο συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ Ελλάδος και Ευρώπης.

Παρ’ ότι βέβαια τα οφέλη που θα προκύψουν από το συγκεκριμένο έργο εκτιμώνται ως ιδιαίτερα σημαντικά, κανείς δεν παραγνωρίζει ότι πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αναφορικά με τη διασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την κατασκευή του.


Αυτός ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος, που την προηγούμενη 10ετία αν και το έργο “είχε πολλές φορές ανέβει ψηλά στην ατζέντα των δημοσίων συζητήσεων”, δυστυχώς  λόγω της οικονομικής κρίσης και των περιορισμένων πόρων, πάντα έμενε εκτός των βασικών προτεραιοτήτων του αρμόδιου Υπουργείου..

Αφορμή για να αναφερθώ σ’ αυτό το μεγάλο (αλλά για μερικούς ξεχασμένο) αναπτυξιακό έργο της Ηπείρου, ήταν η πρωτοβουλία που πήρε πριν λίγες μέρες, ο συμπατριώτης μας κ. Γιώργος Ζάψας, να φέρει το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Π.Σ. με την παράταξη  «Κοινό των Ηπειρωτών», θεωρώντας το θέμα μείζονος σημασίας, απέστειλε μάλιστα σχετική επιστολή σε όλους  τους Βουλευτές και τους Δημάρχους της Ηπείρου, καλώντας τους να συμμετέχουν στη συζήτηση του Περιφερειακού Συμβουλίου, επισημαίνοντας παράλληλα το αυτονόητο: «ότι για να πετύχει το εγχείρημα της Σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, πρέπει η υποστήριξη του αιτήματος και η διεκδίκηση του να είναι καθολική».

Ο Γιώργος Ζάψας, κατάφερε με την πρωτοβουλία του αυτή, να φέρει το θέμα στην επικαιρότητα με τη  γόνιμη και ουσιαστική συζήτηση που διεξήχθη στο Περιφερειακό Συμβούλιο και το πιο σημαντικό  να ληφθεί  ομόφωνη απόφαση υποστήριξης της πρότασης του, η οποία και θα υποβληθεί στο Υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να συμπεριληφθεί στον κατάλογο των σιδηροδρομικών έργων της επόμενης προγραμματικής περιόδου.

Σε όσους θα ισχυριστούν ότι ο στόχος της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου είναι μαξιμαλιστικός και ανέφικτος, απαντώ ότι κάνουν μεγάλο λάθος, χωρίς βεβαίως  να παραγνωρίζω ότι στην  πορεία διεκδίκησης του σημαντικού αυτού έργου, δεν θα υπάρξουν και δυσκολίες και εμπόδια…

Ο δρόμος, ώστε επιτέλους να σφυρίξει το τρένο και στην Ήπειρο, θα είναι μακρύς  και δύσκολος και για να τα καταφέρουμε απαιτείται Πανηπειρωτική συστράτευση !!!!!







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου