“Επειδή ο χώρος της τέχνης δεν έχει οροφή, η ταπεινότητα πρέπει να συνοδεύει τον καλλιτέχνη σε όλα τα στάδια της καλλιτεχνικής του δημιουργίας”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Την εικαστική μου δραστηριότητα ασκούσα ερασιτεχνικά από τα μαθητικά μου χρόνια. Εκτός του επαγγέλματος ως καθηγητής Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στον ελεύθερο χρόνο μου συμμετείχα σε κοινωνικές και πολιτισμικές δραστηριότητες. Η πρώτη μου έκθεση έγινε το 1976 στην Πρέβεζα. Μετά τις σπουδές μου σε εργαστήριο (Αθήνα 1987-90) και την εγγραφή μου στο ΕΕΤΕ (1991), είχα μια έντονη παρουσία στο χώρο της ζωγραφικής. Έχω πραγματοποιήσει 36 ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βρυξέλες και Ιαπωνία, ενώ έχω συμμετάσχει με έργα μου σε 35 ομαδικές σε Ελλάδα, Γαλλία, Ευρωκοινοβούλιο, Γερμανία και Ρουμανία.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Κατά τον Σωκράτη και Πλάτωνα «η αρετή είναι διδακτή». Διαστέλλοντας την έννοια, πεποίθησή μου και με την εμπειρία μου ως δάσκαλου, είναι ότι μπορεί κάποιος να γίνει ζωγράφος όταν το θέλει και το αγαπά. Αλλά η έφεση και η ικανότητα (το ταλέντο) ενυπάρχει όχι σε όλους τους ανθρώπους. Ο Καλλιτέχνης λοιπόν γεννιέται. Και πολύ πιο εύκολα και γρήγορα διανύει το δρόμο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Τα έργα μου χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική. Το φως προσδιορίζεται ως ενεργό στοιχείο της σύνθεσης.
Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής των έργων μου πραγματοποιείται εκτός εργαστηρίου. Στην ύπαιθρο, στο αστικό περιβάλλον, οπουδήποτε. Τα θέματα των συμβατικών έργων μου ποικίλουν από απεικονίσεις φυσικών και αστικών τοπίων, προσωπογραφίες, φιγούρες και στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια με τις πρακτικές ευκολίες που παρέχει η ζωγραφική στο iPad, αντλώ έμπνευση από οποιαδήποτε σύνθεση που τυχαία και μη προγραμματισμένα σχηματίζεται στα μέρη που κινούμαι και κυρίως σε τόπους συνάθροισης. Οπότε και τα έργα μου προκύπτουν από την άμεση καταγραφή ζωντανών σκηνών που διαδραματίζονται στο δημόσιο χώρο. Σε αυτά, απεικονίζονται κυρίως στιγμιότυπα της καθημερινότητας με βασικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη παρουσία και συνύπαρξη.
Η χρήση του tablet ως εργαλείο σχεδίασης μου έδωσε τη δυνατότητα να υπεισέλθουν στα έργα μου εξπρεσιονιστικά στοιχεία. Οι επισκέψεις μου σε πινακοθήκες και γκαλερί κυρίως στον Ευρωπαϊκό χώρο συνεχώς με επηρεάζουν.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσα και διερευνούσα τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο. Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, το 2012, ξεκίνησα να υλοποιώ την ιδέα ζωγραφικής σε tablet. Τα πρώτα μου έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης sketchbook στο iPad 2, με χρήση του δακτύλου μου ως εικονικό μολύβι. Τα έργα του νέου αυτού εικαστικού τρόπου έκφρασης, εκτέθηκαν σε 2 ατομικές του εκθέσεις στις Βρυξέλλες και ατομική έκθεση στην Karuizawa Nagano Ιαπωνίας.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η μεγάλη μου πρόσκληση είναι διαρκώς να μαθαίνω (να γηράσκω αεί διδασκόμενος) και αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να εξελίσσομαι. Επειδή ο χώρος της τέχνης δεν έχει οροφή, η ταπεινότητα πρέπει να συνοδεύει τον καλλιτέχνη σε όλα τα στάδια της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Κάθε σχεδιασμός μου συναρτάται με τις εξελίξεις στο παγκόσμιο θέμα υγείας. Επομένως η δραστηριότητα χαρακτηρίζεται από στασιμότητα. Σε εκκρεμότητα ετέθη η συμμετοχή μου στην έκθεση στο δημαρχείο του Κένσινγκτον του Λονδίνου και οι συνεργασίες μου με Key West ΗΠΑ.
Βιογραφικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου