Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Νοεμβρίου 24, 2020

Ριγμένη και πάλι η Πρέβεζα

Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου

Πληροφορήθηκα πρόσφατα, από έγκυρες μάλιστα πηγές, ότι από όλες τις προτάσεις που κατέθεσε η Περιφέρεια Ηπείρου, στο γνωστό Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο μάλιστα είχαμε επενδύσει πολλές ελπίδες, μόνο ένα μεγάλο οδικό έργο θα ενταχθεί για χρηματοδότηση .

Εμείς βέβαια θα θέλαμε το “τυχερό” αυτό έργο να ήταν “Η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό ”, καθώς πέρα από την προφανή αναπτυξιακή διάσταση που έχει το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί και μια διαχρονική υποχρέωση της πολιτείας, ώστε να βγει επιτέλους και η Πρέβεζα  από την συγκοινωνιακή της απομόνωση.

Δυστυχώς όμως, οι προτεραιότητες σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο δεν προσδιορίζονται με βάση τη δίκαιη και ισσόροπη ανάπτυξη, ούτε καν με κριτήριο την οδική ασφάλεια, αλλά με το ποιος έχει τη δύναμη να πιέζει και να ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή.

Γι’ αυτό και το έργο που φαίνεται να έχει πάρει το «πράσινο φως» από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, είναι ο οδικός άξονας  “Ιωάννινα- Κακαβιά”.

Εξ ίσου σημαντικό έργο, δεν αντιλέγω, όμως η Πρέβεζα για μια ακόμη φορά θα πρέπει να περιμένει.

Τυχαίο;;;   

Δε νομίζω…

Βέβαια η Περιφέρεια Ηπείρου, υποτίθεται ότι έκανε το καθήκον της, καταθέτοντας στο Υπουργείο Υποδομών ολόκληρη λίστα, με όλα τα κατά καιρούς αιτήματα που αφορούν  οδικές υποδομές, με συνολικό κόστος κοντά στο 1 δις €.

Αυτός ο κατάλογος , μεταξύ των άλλων, περιλάμβανε και 3 έργα  που αφορούν την περιοχή της Πρέβεζας και συγκεκριμένα , τον προαναφερόμενο άξονα «Πρέβεζα- Γέφυρα Καλογήρου», το τμήμα της παραλιακής Ε.Ο.«Μεσοπόταμος- Πάργα», αλλά και το ξεχασμένο για μια 10ετία «Γέφυρα Μπακόλα-Θεσπρωτικό».

Ο κ.Καχριμάνης ως έμπειρος πολιτικός και ανεξάρτητα του τι έκανε στο παρασκήνιο, φρόντισε να μην αφήσει καμιά περιοχή με παράπονο..

Σε όποιον τώρα διαμαρτυρηθεί γιατί δεν χρηματοδοτείται και το “Πρέβεζα –Γέφυρα Καλογήρου”,  θα ακούσει για μια ακόμη φορά από τους αρμόδιους της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας το χιλιοειπωμένο, «ότι το έργο δεν είναι ώριμο, καθώς εκκρεμεί η ολοκλήρωση της μελέτης».

Όμως στο ερώτημα, «γιατί δεν ήταν αρκετά 13 ολόκληρα χρόνια, για να εκπονηθεί η συγκεκριμένη μελέτη»,  ποτέ και κανείς από τους αρμόδιους παράγοντες δεν έδωσε πειστική  απάντηση.

Αντί για επαρκείς εξηγήσεις γι’ το μοναδικό αυτό ρεκόρ, παρακολουθούμε  τη εκάστοτε Κυβέρνηση να ρίχνει τις ευθύνες στην προηγούμενη, την Περιφέρεια Ηπείρου να παριστάνει τον «Πόντιο Πιλάτο» και τους τοπικούς μας παράγοντες να δείχνουν μια απαράδεκτη ανοχή έως και αδιαφορία, στο προκλητικό φαινόμενο των διαδοχικών παρατάσεων.

Αρκεί μόνο να θυμίσω ότι από το 2007 ,που ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την εκπόνηση της συγκεκριμένης  μελέτης , μέχρι και σήμερα, έχουν δοθεί πάνω από 10 παρατάσεις, η τελευταία μάλιστα πρόσφατα, προκειμένου ο ανάδοχος  μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2021 να ολοκληρώσει διάφορες γεωτεχνικές- ερευνητικές εργασίες και να προβεί σε τροποποιήσεις  των τεχνικών έργων.

Στοιχηματίζω ότι τότε θα δοθεί και νέα παράταση..

Όπως έχω ξαναγράψει(ΕΔΩ 23/9/19), φοβούμαι ότι με τις συνεχείς τροποποιήσεις και αλλαγές, που απώτερο στόχο έχουν να μειώνουν τον προϋπολογισμό του έργου, αντί για κλειστό αυτοκινητόδρομο τετράιχνης διατομής με ανισόπεδους κόμβους,  που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, θα κατασκευαστεί – αν και όταν- μια βελτιωμένη εθνική οδός με κυκλικούς κόμβους .

Όσο για το τμήμα «Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου», την χρηματοδότηση και κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία μέχρι και πρόσφατα μας διαβεβαίωνε, «ότι το έργο θα δημοπρατηθεί άμεσα , τα χρήματα υπάρχουν και στις αρχές του επόμενου έτους θα ξεκινήσει η κατασκευή του», δυστυχώς και εδώ τα μαντάτα δεν είναι καλά, καθώς  στα πλαίσια  της επικαιροποίησης της μελέτης, ανακάλυψαν (!!!) ότι  απαιτούνται  πρόσθετες γεωτεχνικές μελέτες..

Με άλλα λόγια , “ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι”, όπως συνηθίζει να λέει και ο κ. Καχριμάνης..

 

 

 

1 σχόλιο:

  1. Παντα μαχητικός και με προτάσεις ο Βασίλης Ιωάννου. Αν ο Περιφερειαρχης ενδιαφέρεται??? και για τις εκτος Ιωαννίνων περιοχές ας απαιτησειτην ένταξη του εργου στο Μηχανισμό Ανάπτυξης Εργων που αποφάσισε η κυβέρνηση να στηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο θα ωριμάζει και προκηρύσσει εργα με διαδικασίες εξπρές

    ΑπάντησηΔιαγραφή