Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Οκτωβρίου 06, 2021

ΠΡΕΒΕΖΑ: Κατατέθηκε η πρόταση για το εμπορικό λιμάνι και την κρουαζιέρα - Πλωτή πτυσσόμενη προβλήτα


Συνέντευξη τύπου με θέμα την ανάπτυξη του λιμανιού της Πρέβεζας, όπως πρόκειται να προχωρήσει με την τροποποίηση του 
Master Plan, παραχώρησαν σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου, οι επαγγελματίες του Εμπορικού Λιμένα, εκπροσωπούμενοι από τον Πρόεδρο του Μεταφορικού Συνεταιρισμού Νικόπολη, κο Γαβρίλη Λελοβίτη, από τον τεχνικό σύμβουλο κο Πλέσια, διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας «ΕΥΕΡΓΟΣ ΑΕ» καθώς και από τον νομικό σύμβουλο που εκπροσωπεί τους επαγγελματίες, κο Αθ. Χατζηλία.

Η «ψηφιακή διαβούλευση», όπως πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Δήμου Πρέβεζας ήταν περιορισμένη χρονικά και περιλάμβανε ακραίες προτάσεις που δεν συμβάλλουν στην ισόρροπη ανάπτυξη του λιμανιού, τονίζονταν στην σχετική πρόσκληση. 

Σύμφωνα λοιπόν με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο Εμπορικό Λιμάνι η πρόταση που παρουσιάστηκε σήμερα από τον κο Πλέσια είναι η πιο ουσιαστική και κατάλληλη πρόταση έτσι ώστε το εμπορικό κομμάτι να μπορέσει να συνυπάρξει με το Τουριστικό σκέλος και πιο συγκεκριμένα αυτό της Κρουαζιέρας.

Εισαγωγικά ο κος Λελοβίτης ανέφερε πως ο λόγος της συνέντευξης ήταν η παρουσία της πρότασης για την τροποποίηση του Master Plan του λιμανιού. Αν και δεν καταλάβαμε τους λόγους για τους οποίους ξεκίνησε η μελέτη για την τροποποίηση - του Master Plan και τις στόχους είχε- θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να ασχοληθούμε για την αξιολόγηση των αλλαγών που πρόκειται να φέρει. Ασχοληθήκαμε σοβαρά και επαγγελματικά επειδή το λιμάνι αποτελεί κόμβο για τη πόλη, τις δραστηριότητες για την οικονομία του τόπου, για τη ζωή μας. 


Αναθέσαμε σε ομάδα συμβούλων την τεχνική και την νομική υποστήριξη γιατί πιστεύουμε η κριτική και οι προτάσεις μας θα πρέπει να έχουν τεκμηριωμένη βαρύτητα. Με τους συμβούλους μας δουλέψαμε για να παρουσιάσουμε ένα χρήσιμο αποτέλεσμα, πιστεύοντας πως η παρακολούθηση του θέματος από την ομάδα μας αλλά και από εμάς τους επαγγελματίες του λιμανιού θα βοηθούσε το λιμενικό ταμείο και τον πρόεδρο του να λάβουν χρήσιμες αποφάσεις. Η σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση καθώς συντάσσεται για τρία χρόνια και η παρουσίαση στη διαβούλευση δύο ακραίων λύσεων, μας τρομάζουν για τα αποτελέσματα. Εμείς όλοι οι επαγγελματίες που εμπλεκόμαστε στο εμπορικό λιμάνι , δημιουργήσαμε μια πρόταση συνθετική και κατάλληλη για την ισορροπία όλων των δράσεων. Παρότι υπήρξαν δεσμεύσεις από τον πρόεδρο του ΔΛΤ κο Γεωργάκο, παρακολουθούμε εδώ και καιρό τους λάθος χειρισμούς από την προβληματική και ελλιπή ψηφιακή διαβούλευση. Μέχρι και εν κρυπτώ ενέργειες που αποκαλύπτονται από τα ΜΜΕ. 

Σκοπός αυτής της συνέντευξης τύπου είναι η ενημέρωση όλων των πολιτών και των εταιρειών γύρω από τη πρόταση μας, για αυτό το λόγο είναι μαζί μας ο τεχνικός μας σύμβουλος, κος Πλέσιας διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Εύεργος ΑΕ και ο νομικός μας σύμβουλος κος Χατζηλίας. 

Αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο κος Πλέσιας ο οποίος αναφέρθηκε σε τεχνικά ζητήματα, ορισμών ενώ προέβη και σε μια λεπτομερή παρουσία των λύσεων από τα προηγούμενα χρόνια έως σήμερα, ενώ τόνισε πως είναι αποδεδειγμένη η χρησιμότητα του εμπορικού λιμανιού.


Επειδή δεν μπορούν να κατασκευαστούν θεματικά λιμάνια, έχει θεσπιστεί η αρχή της Συνέργειας, δηλαδή να βοηθήσουμε όλες τις χρήσεις που είναι εθνικού συμφέροντος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όσο πιο χρηστικά γίνεται, αυτά λέει το κράτος και αυτά θα πρέπει να τηρηθούν.

Το - Master Plan -δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και επειδή βλέπουμε μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία της ολοκλήρωσης διάφορα παράξενα ασχοληθήκαμε και έχουμε μια αξιόλογη πρόταση.

Βλέπουμε δύο ακραία σενάρια στις προτάσεις, ή να διώξουμε την κρουαζιέρα ή να διώξουμε το εμπορικό κομμάτι, έτσι όλο αυτό μας τρόμαξε μας και έκανε να ψάξουμε να βρούμε μια συνθετική πρόταση . Για αυτό είπα ότι υιοθετούνται συγκρουσιακές προτάσεις ή το ένα ή το άλλο.

Άρα η κρουαζιέρα αντιμετωπίστηκε με δύο ακραίες προτάσεις χωρίς να υπάρχει σύνδεση με τα σημερινά δεδομένα .

Τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια γνωρίζουμε πως είναι κατελάχιστον 180-200 μέτρα, βλέπουμε να θεσμοθετείται η μισή προβλήτα, η νοτιοδυτική η οποία είναι 120 μέτρα, άρα για ποιο κρουαζιερόπλοιο συζητάμε τελικά όταν δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα τέτοια μεγέθη κρουαζιέρας, άρα και εδώ πέρα υπάρχει μια αστοχία ως προς την πρόταση που γίνεται . Θεσμοθετήθηκε ο χώρος του υδατατοδρομίου, του χώρου του ημερόπλοιου με μια λογική όμως να καταργήσουμε τις συνέργειες. 

Υπάρχει ένας ανορθολογισμός των χρήσεων με την έννοια ότι πράγματα μπορούν να εξυπηρετηθούν και συνεργατικά.

Η Ανατολική προβλήτα, διαπιστώσαμε μέσα από τη διαβούλευση, δεν δουλεύει σήμερα και δεν πρόκειται να δουλέψει για τα επόμενα δέκα χρόνια γιατί το να γίνει μελέτη, να βγουν περιβαλλοντικοί όροι αν θα  βγουν, να βρεθούν κονδύλια και να κατασκευαστεί αυτό είναι μια διαδικασία της τάξης των 10 ετών.

Την δική μας πρόταση την παρουσιάσαμε στην διαβούλευση, ωστόσο δεν αξιολογήθηκε. 

Η δική μας πρόταση έχει στόχο την ισόρροπη και ταχύ ανάπτυξη, να προσαρμοστεί στον εθνικό σχεδιασμό (ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ), να φύγουμε από τη λογική που λέει κρουαζιέρας εναντίον εμπορευματικής κίνησης και να πούμε εμπορευματική κίνηση και κρουαζιέρα μαζί. Να συνθέσουμε δηλαδή τις δύο χρήσεις που εμφανίζουν αυτή τη στιγμή να έχουν μια αντιθετικότητα .


Έπειτα ο κος Πλέσιας παρουσίασε πτυσσόμενες πλωτές προβλήτες που εφαρμόζονται για τα κρουαζιερόπλοια σε Ελλάδα και εξωτερικό και όπως σημείωσε δίχως να χρειαστούν λιμενικά έργα, να εξυπηρετηθεί η κρουαζιέρα χωρίς να "χαλάσει" η λειτουργία του σημερινού λιμανιού. Τέτοιες προτάσεις μπορούν να εξυπηρετήσουν, δίχως να δημιουργούν αντιθέσεις, να συνθέσουμε αυτές τις δύο χρήσεις υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κος Πλέσιας. 


Ακολούθως τοποθετήθηκε ο νομικός σύμβουλος κος Χατζηλίας ο οποίος μεταξύ άλλων σημείωσε πως κανείς σήμερα δεν μπορεί να πει με ασφάλεια ποια θα είναι η εξέλιξη της κρουαζιέρας, κάνουμε σήμερα εκτιμήσεις για την εμπορική κίνηση οι οποίες φαίνονται ιδιαίτερα θετικές, αλλά αυτές οι προτάσεις έχουν το πλεονέκτημα της ευελιξίας που δεν εξαφανίζει την αντίθετη λογική. 

Τον Απρίλιο που συναντηθήκαμε με τον Πρόεδρο του ΔΛΤ, ήταν κάτι παραπάνω από θετική, υπήρχε όχι μόνο συναντίληψη αλλά μια αποδοχή των θέσεων μας που αισθανθήκαμε ότι δεν χρειάζονταν να πουμε κάτι παραπάνω, αφού υπήρξε απόλυτη ταύτιση των απόψεων μας. Τίποτε όμως από αυτά δεν ακολούθησαν, διαπιστώσαμε με δυσάρεστη έκπληξη αποφυγής κάποιων συζητήσεων.

Ο κάθε πρόεδρος του ΔΛΤ μπορεί να έχει την άποψη που έχει για το καλύτερο δυνατόν, εκείνο όμως που ζητούμε είναι η συζήτηση, προκειμένου να ακροαστεί τις άλλες προτάσεις να τις αξιολογήσει και όταν τις απορρίψει, αν τις απορρίψει, αυτό να γίνει τεκμηριωμένα. 

Έχω πληροφορηθεί ότι επίκειται να καταπλεύσει τις επόμενες εβδομάδες, κάποιο κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι της Πρέβεζας. Το ζήτημα είναι ότι εάν καταπλεύσει ένα κρουαζιερόπλοιο που φέρνει επιβάτες ή τουρίστες, ελλιμενίζεται και φεύγει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια ένδειξη ανάπτυξης προς μία πλευρά. Πολύ φοβάμαι όμως, από πληροφορίες τις οποίες έχουμε ότι η συγκεκριμένη άφιξη αν και εφόσον πραγματοποιηθεί δεν θα έχει αυτό το σκοπό. Συμπληρώνοντας ο κος Χατζηλίας ανέφερε πως θα πρέπει αν δουμε, αν αυτή η παραμονή του κρουαζιερόπλοιου αν και εφόσον πραγματοποιηθεί είναι σύμφωνη και με το υφιστάμενο νομικό καθεστώς. 

Δείτε την παρουσίαση σχεδίου για την οργάνωση Λιμένα Πρέβεζας έτσι όπως κατατέθηκε, ΕΔΩ

Σημείωση: Οι επαγγελματίες θα πρέπει πάση θυσία να πιέσουν στη κατεύθυνση για την λιγότερη όχληση από άποψη σκόνης, λόγω φορτοεκφόρτωσης χύδην φορτίου, που διαχρονικά παρατηρείται σε όλο το παραλιακό μέτωπο αλλά και στο ιστορικό κέντρο. 

Χρήστος Ανεμοζάλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου