Συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιώργο Καραγιάννη, και τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, κ. Μαρία Έλλη Γεράρδη, είχε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, προκειμένου να συζητήσουν την πρόοδο στις μελέτες για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας, τον αγωγό ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, αλλά και το πρόβλημα που έχει ανακύψει με το πιθανό κλείσιμο του οδικού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα.
Σε ό,τι αφορά την Υποθαλάσσια Ζεύξη, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την εξασφάλιση συνολικά 1.570.000 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών. Σήμερα υπεγράφη η πρώτη σύμβαση για την εκπόνηση των μελέτης υδραυλικών, κυκλοφοριακής μελέτης και της προμελέτης οδοποιίας, συνολικής αξίας 172.360 ευρώ (139.000 + 24% ΦΠΑ), ενώ παράλληλα, προετοιμάζεται η προκήρυξη για το προσεχές διάστημα δύο διαγωνισμών για την εκπόνηση των λοιπών μελετών, και συγκεκριμένα:
Α) Διαγωνισμός μέσω της Συμφωνίας Πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών με μελετητές, συνολικής αξίας 750.000 ευρώ. Το κονδύλι έχει
εγκριθεί προς διάθεση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και τον
προϋπολογισμό της Συμφωνίας Πλαίσιο, η οποία με τη σειρά της έχει εγκριθεί από
το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ο διαγωνισμός αφορά την εκπόνηση στατικής, γεωτεχνικής,
περιβαλλοντικής, ηλεκτρομηχανικής μελέτης, μελέτης λιμενικών, ανάλυσης
κόστους-οφέλους, τευχών δημοπράτησης, καθώς και την αμοιβή χρηματοοικονομικού
συμβούλιου και τεχνικού συμβούλου ΣΔΙΤ.
Β) Ανοιχτός διαγωνισμός συνολικής αξίας 680.000 ευρώ, τα οποία θα
προέλθουν από το ΠΔΕ, για τις γεωτεχνικές έρευνες και τα τοπογραφικά.
Επισημαίνεται ότι οριστικοποιήθηκε η υλοποίηση του έργου με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου
και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ επαναβεβαιώθηκε ότι στις διαδικασίες θα
ληφθούν υπόψη και όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από παλαιότερες μελέτες.
Συζητήθηκε επίσης η υλοποίηση του μεγάλου
αγωγού ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο
διαγωνισμός του έργου θα προχωρήσει μέσα στον Νοέμβριο.
Τέλος, ο Βουλευτής εξέθεσε στον Υφυπουργό και τη Γενική Γραμματέα τις αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν στη διαβούλευση μεταξύ φορέων στη Λευκάδα σχετικά με το πιθανό κλείσιμο του οδικού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα λόγω της διαπλάτυνσης του δρόμου. Τόνισε ότι πρέπει να διασφαλιστεί η μικρότερη δυνατή όχληση, ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά, τους επαγγελματίες και τα ΚΤΕΛ, χωρίς βεβαίως να κινδυνεύσει η ασφάλεια κανενός, ούτε οδηγών, ούτε εργαζομένων.
Ζήτησε την παρέμβαση του Υπουργείου ώστε να εξευρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση και τυχόν κλείσιμο να γίνεται για το ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα που απαιτεί η επικίνδυνη διαδικασία των εκρήξεων, επισημαίνοντας ότι οι συγκεκριμένες εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2023.
Σχετικά με τη συνάντηση ο Βουλευτής
δήλωσε:
«Ανάμεσα στις τεράστιες υποδομές που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ο ΒΟΑΚ, το Μετρό σε Αθήνα-Πειραιά-Θεσσαλονίκη, η οδική σύνδεση Πάτρας-Πύργου και μια σειρά άλλα έργα συνολικού ύψους 13 δις ευρώ, έρχεται πλέον να προστεθεί και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας.
Οι μελέτες για τη ζεύξη έχουν δρομολογηθεί, καθώς η πρώτη σύμβαση υπεγράφη και το αντικείμενο του έργου προχωρά, και βεβαίως εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός άνω των 1,5 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πλέον, η υλοποίηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης ως έργο εθνικού επιπέδου, έπειτα και από τη νέα δέσμευση του Πρωθυπουργού τον Αύγουστο που μας πέρασε στην Πρέβεζα, έχει «κλειδώσει» και μάλιστα, όπως ακριβώς είχα προαναγγείλει, με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ.
Συνεχίζουμε, δρομολογούμε τα έργα της ανάπτυξης, υλοποιούμε τις υποδομές που χρειάζονται οι πολίτες και η Λευκάδα, με όραμα και συνέπεια.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου