Στον απόηχο
της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στα Γιάννενα, για τις επετειακές εκδηλώσεις της
28ης Οκτωβρίου, κάνουμε ταμείο και η μπάγκα μένει στα ίδια..
Οριστικά
Τρίιχνος και ..μισός ο αυτοκινητόδρομος Γιάννενα – Κακαβιά!
Οι δηλώσεις
του υφυπουργού Υποδομών κ. Καραγιάννη για δημοπράτηση του έργου με τις γνωστές
προδιαγραφές, οι κατ’ ιδίαν συζητήσεις του κ. Μητσοτάκη για άπλωμα του χρόνου
δημοπράτησης μέχρι την άνοιξη και η ενημέρωση για δημοπράτηση του μισού δρόμου
μέχρι το Καλπάκι και κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος, μέχρι την Κακαβιά, με «προαίρεση»
δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για την κατασκευή ενός κανονικού α/δ
ευρωπαϊκών προδιαγραφών κι ας θέλει ο κ. Καχριμάνης να μας παρουσιάσει ως «χρυσόσκονη»
τη σκόνη που έμεινε από το πέρασμα του ΠΘ.
Πρώτα κατάφεραν
να υποβιβάσουν ένα βασικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια οδός), από τετράιχνο
σε κάτι μεταξύ δίιχνης και τρίιχνης αναβαθμισμένης εθνικής οδού και σαν να μην
έφτανε αυτό θα το δημοπρατήσουν με το κομμάτι! Τελικά το βόρειο τμήμα του
Δυτικού Άξονα, α/δ "ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ", θα δημοπρατηθεί μέχρι το
Καλπάκι (τμ. Γιάννενα- Καλπάκι 45 χλμ.) και το εναπομείναν τμήμα "ΚΑΛΠΑΚΙ
– ΚΑΚΑΒΙΑ" (22 χλμ.) θα γίνει με τη μέθοδο «μελέτη – κατασκευή», από τον μελλοντικό ανάδοχο του έργου που στο μεταξύ θα καταφέρουν να ωριμάσουν, γιατί Μελέτη
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ομολογούν πως δεν έχουν ακόμα.
Μισές δουλειές
και παλινωδίες μετά τρία ολόκληρα χρόνια! Έτσι το ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού θα
γίνει κολοβό και μισό μισό. Η κυβερνητική ολιγωρία ή και αδιαφορία αλλά και η ανικανότητα
της περιφέρειας σε όλο το μεγαλείο.
Επί χρόνια συζητάμε για την ανάγκη κατασκευής ενός
α/δ, για τον οποίο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρά το ότι έχουν εμπλακεί η Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο
Υποδομών για να επιταχύνουν τη διαδικασία.
Αποδεικνύεται ότι ήταν στρατηγικό σφάλμα η επιλογή της
Περιφέρειας να αναλάβει την ωρίμανση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού και
ακολούθως επέδειξε αδυναμία παρέμβασης ώστε να ενταχθούν τα έργα στο Ταμείο
Ανάκαμψης. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ειπωθεί και κρίνονται. Το αποτέλεσμα μετράει
και δυστυχώς είναι αρνητικό για την Ήπειρο.
Το Πωγώνι, τα Γιάννενα και η
Ήπειρος είχαν επενδύσει στην ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα, του αυτοκινητόδρομου
που θα ένωνε την Καλαμάτα με την Τεργέστη, και που κατ’ επέκταση θα αποτελούσε
τη δυτική σύνδεση των Βαλκανίων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Την ίδια ώρα, αλλού, χρηματοδοτούνται ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο Ε65
βορειότερα και η ζεύξη της Σαλαμίνας κ.α., όχι όμως η σύνδεση της Ελλάδας με
την γείτονα Αλβανία.
Ας το παραδεχθούν, και
αν δεν μπορούν να υλοποιήσουν το έργο ως κανονικό 4ιχνο α/δ, τουλάχιστον, να
μην προχωρήσουν στον υποβιβασμό και τη δημοπράτηση του ως έχει. Ίσως μπορέσει η
επόμενη κυβέρνηση να το κατασκευάσει όπως πρέπει και έτσι να διορθωθεί Το λάθος
της εποχής υπουργίας Γ.Σουφλιά που συντελέστηκε με ευθύνη και των τότε τοπικών
αρχόντων, όταν αποφασίστηκε η χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας
και το οποίο δυστυχώς μας ακολουθεί έκτοτε.
Όσο για την συμπλήρωση
των υπολοίπων υποδομών της περιφέρειας οι Ηπειρώτες μπορούν να περιμένουν. Η παράκαμψη
Φιλιππιάδος πάει για την επόμενη 4ετία, η χρηματοδότηση ωρίμανσης των μελετών της
σιδηροδρομικής σύνδεσης δεν προχωράει για 7,5 εκατομμύρια και οδεύουμε προς τις
αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 χωρίς ένα μελετημένο και συμφωνημένο σχέδιο στα
βασικά.
Βοήθειά μας..
1η
Νοέμβρη 2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου