Κόφτη στην ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb βάζει το "Νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό" το οποίο τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.
Οι περιοχές στις οποίες κατηγοριοποιείται ο εθνικός χώρος με βάση τη χωρική διάρθρωση των τουριστικών καταλυμάτων είναι οι εξής: (Α) Περιοχές ελέγχου, (Β) Ανεπτυγμένες περιοχές, (Γ) Αναπτυσσόμενες περιοχές, (Δ) Περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης και (E) Μη ανεπτυγμένες περιοχές.
Ουσιαστικά, στόχος του νομοσχεδίου είναι να μπει περιορισμός στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης που διατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανάλογα με τον προορισμό και τον κορεσμό του σε ξενοδοχειακές κλίνες.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη ρύθμιση για "τον καθορισμό περιορισμών στον αριθμό των χώρων τουρισμού διαμοιρασμού και των απλών ενοικιαζόμενων δωματίων, ως ποσοστού των κλινών των κύριων τουριστικών καταλυμάτων" στις "περιοχές ελέγχου" και στις "ανεπτυγμένες περιοχές":
- Στις "περιοχές ελέγχου" περιλαμβάνονται οι δημοτικές ενότητες: Παραλίας Πιερίας, Σκιάθου, Κερκυραίων, Ζακυνθίων, Αρκαδίων Ζακύνθου, Λαγανά Ζακύνθου, Ερμούπολης, Θήρας, Οίας, Κω, Μυκόνου, Αφάντου Ρόδου, Ιαλυσού Ρόδου, Καλλιθέας Ρόδου, Τήνου, Μαλίων Ηρακλείου, Χερσονήσου Ηρακλείου και Νέας Κυδωνίας Χανίων.
- Αντίστοιχα, στις "ανεπτυγμένες περιοχές" περιλαμβάνονται οι δημοτικές ενότητες: Θάσου, Θεσσαλονίκης, Μενεμένης Θεσσαλονίκης, Αγίου Γεωργίου Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού, Σταυρουπόλεως Θεσσαλονίκης, Ανατολικού Ολύμπου Πιερίας, Κασσάνδρας Χαλκιδικής, Παλλήνης Χαλκιδικής, Σιθωνίας Χαλκιδικής, Ιωαννιτών Ιωαννίνων, Συβότων Θεσπρωτίας, Πάργας, Βόλου, Πορταριάς, Μουρεσίου Μαγνησίας, Σκοπέλου, Αιδηψού, Αγίου Γεωργίου Κέρκυρας, Αχιλλείων Κέρκυρας, Εσπερίων Κέρκυρας, Θιναλίου Κέρκυρας, Κασσωπαίων Κέρκυρας, Κορισσίων Κέρκυρας, Λευκιμμαίων Κέρκυρας, Μελιτειέων Κέρκυρας, Παλαιοκαστριτών Κέρκυρας, Παρελίων Κέρκυρας, Φαιάκων Κέρκυρας, Παξών, Αλυκών Ζακύνθου, Ελείου – Προνών Κεφαλληνίας, Λειβαθούς Κεφαλληνίας, Λευκάδος, Ελλομένου Λευκάδας, Κάστρου – Κυλλήνης, Ναυπλίου, Ασίνης Αργολίδας, Ελαφονήσου, Αθηναίων, Μεταμορφώσεως, Καλλιθέας, Αλίμου, Γλυφάδας, Μοσχάτου, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Βουλιαγμένης, Νέας Μάκρης, Αναβύσσου, Πειραιώς, Αγκιστρίου, Αίγινας, Πόρου, Σπετσών, Μήθυμνας Λέσβου, Χίου, Αγίου Μηνά Χίου, Ποσειδωνίας Σύρου, Ιητών Θήρας, Φολεγάνδρου, Πάτμου, Δικαίου Κω, Ηρακλειδών Κω, Σίφνου, Νάξου, Κουφονησίων, Πάρου, Αντιπάρου, Λινδίων Ρόδου, Πεταλούδων Ρόδου, Γαζίου Ηρακλείου, Γουβών Ηρακλείου, Αγίου Νικολάου Λασιθίου, Βραχασίου Λασιθίου, Ρεθύμνης, Αρκαδίου Ρεθύμνης, Γεροποτάμου Ρεθύμνης, Χανίων, Αρμένων Χανίων, Βάμου Χανίων, Γεωργιουπόλεως Χανίων και Πλατανιά Χανίων.
Σκοπός και στρατηγικοί στόχοι του ΕΧΠ
Με το εν λόγω ΕΧΠ για τον Τουρισμό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποσκοπεί στον προσδιορισμό μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων, καθώς και στρατηγικών κατευθύνσεων σε εθνικό επίπεδο, για τη χωρική διάρθρωση του τομέα του τουρισμού, με όρους οικονομικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας και αειφορίας.
Ειδικότερα, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό στοχεύει, μέσω χωρικών εργαλείων:
α) Στη στήριξη της αυξητικής δυναμικής του Ελληνικού τουρισμού και στην παγίωση της χώρας ως ανταγωνιστικού παγκόσμιου προορισμού, με την προσφορά κατάλληλης γης και χωροθετικών όρων, που θα διευκολύνουν τις τουριστικές επενδύσεις.
β) Στην υποστήριξη θεματικών μορφών τουρισμού παράλληλα με τον τουρισμό ήλιου-θάλασσας, την προώθηση σύγχρονων τουριστικών προϊόντων και καταλυμάτων (νέων και υφιστάμενων) υψηλής ποιότητας, και την ισορροπία μεταξύ κλασικών και αναδυόμενων τουριστικών μοντέλων (όπως ιδίως ο τουρισμός διαμοιρασμού και η τουριστική κατοικία).
γ) Στις διασυνδέσεις μεταξύ διαφορετικών μορφών τουρισμού, με βάση την έννοια της σύνθετης τουριστικής εμπειρίας και της πολλαπλότητας των τουριστικών πόρων (φυσικών, πολιτιστικών κ.λπ.).
δ) Στη μείωση των διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων τουριστικής ανάπτυξης και την επέκταση της τουριστικής περιόδου, με εκμετάλλευση συγκριτικών πλεονεκτημάτων διαφόρων περιοχών.
ε) Στη χωρική οργάνωση του τουρισμού, με άξονες την ενίσχυση των οργανωμένων μορφών χωροθέτησης, την καινοτομία στο τουριστικό προϊόν, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ολοκληρωμένη διαχείριση των προορισμών, την αντιμετώπιση φαινομένων υπερτουρισμού, αξιοποιώντας με κατάλληλο τρόπο την ιδιαιτερότητα της ανομοιογένειας του εθνικού χώρου.
στ) Στην απλούστευση των διαδικασιών χωροθέτησης και τον συντονισμό όλων των βαθμίδων σχεδιασμού που επηρεάζουν τον τουρισμό.
ζ) Στην προσαρμογή του τουρισμού στην Κλιματική Αλλαγή.
η) Στην προώθηση υποδομών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος αναγκαίων για την τουριστική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανόμενων των μεταφορών, των περιβαλλοντικών υποδομών, και των ψηφιακών υποδομών.
Επισημαίνεται ότι το νέο ΕΧΠ για τον Τουρισμό έρχεται να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε στον Χωροταξικό Σχεδιασμό, μετά την ακύρωση από το ΣτΕ των προηγούμενων ΕΧΠ Τουρισμού των ετών 2009 και 2013.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου