Παραμένουν σε «διάδρομο απογείωσης» τα ελληνικά αεροδρόμια και αερομεταφορείς, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, προκειμένου να προασπιστεί, αλλά και ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου.
Τα παραπάνω ανέφεραν, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Τσίτουρας, διοικητής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ο Μιχάλης Κουβελιώτης,αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος AEGEAN, ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης FRAPORT GREECE, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η Μαρία Τόκτωρ, επικεφαλής Ανάπτυξης Grecian Air Seaplanes – Ελληνικά Υδατοδρόμια και ο Crawford Burden, Managing Director, Global Aviation – Europe and India, AECOM.
Γ. Βήλος, FRAPORT GREECE: Με 2 εκατ. περισσότερους επιβάτες θα κλείσει το 2024 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Με άνοδο επιβατικής κίνησης της τάξης του 5,5% – 6% θα ολοκληρωθεί το 2024 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece στη χώρα μας, όπως εκτίμησε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, ποσοστό αύξησης που αντιστοιχεί σε 2 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες έναντι του 2023.
Εστιάζοντας αμιγώς στη θερινή περίοδο, το διάστημα Απριλίου – Αυγούστου, ανέφερε ότι επετεύχθη ανάπτυξη 6%, ενώ διακινήθηκαν 1,3 εκατ. περισσότεροι επιβάτες, εκ των οποίων οι 1,1 εκατ. προσέγγισαν τα αεροδρόμια της Fraport Greece μέσω εξωτερικού. Στους «κερδισμένους» προορισμούς κατέταξε τη Ρόδο, τα Χανιά, τη Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο και τη Μυτιλήνη.
Αναφερόμενος στο πλάνο αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, τόνισε ότι κάθε χρονιά επενδύονται επιπλέον 50 εκατ. ευρώ για περαιτέρω αναβαθμίσεις, ενώ αυτή τη στιγμή υλοποιείται, σε συνεργασία με το RRF, πρόγραμμα συμμόρφωσης τους με τους κανόνες του EASΑ.
Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται η προμήθεια και εγκατάσταση νέων συστημάτων ραντάρ για Ανδραβίδα και Χανιά, με τον κ. Βήλο να εκτιμά ότι οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί σε 2 χρόνια.
Επέστησε την προσοχή στη συζήτηση περί υπερτουρισμού, σημειώνοντας πως «πυροβολάμε» τη βαριά βιομηχανία της χώρας, με τεράστια συνεισφορά στο εγχώριο ΑΕΠ κάθε χρόνια. Εντόπισε ότι τα όποια προβλήματα εντοπίζονται σε συγκεκριμένους μόνο προορισμούς και συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, ενώ τόνισε ότι εάν αθροιστεί η έκταση των προορισμών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, τότε αυτή «δεν ξεπερνά το 1% της συνολικής έκτασης της χώρας».
Εστίασε, όμως, στη έλλειψη υποδομών και την ελλιπή συντήρηση υφιστάμενων υποδομών σε αυτούς τους προορισμούς και ανέδειξε την ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου