Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Δευτέρα, Ιανουαρίου 20, 2025

Το οδικό δίκτυο της Πρέβεζας στην λογοδοσία της Περιφερειακής Αρχής από το Κοινό των Ηπειρωτών


«Συντήρηση Εθνικών Οδών Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας - 
Ιωαννίνων και ασφαλής κίνηση των οχημάτων».

Το θέμα της σύνδεσης της Πρέβεζας με τους μεγάλους οδικούς άξονες, είναι γνωστό, έχει τεθεί και συνεχίζει να τίθεται κατ ́ επανάληψη, τόσο στο Π.Σ, όσο και στα ΜΜΕ αλλά και στο δημόσιο λόγο. Έχει τονιστεί πολλές φορές ότι η έλλειψή τους εκτός από αντιαναπτυξιακή για την περιοχή, εγκυμονεί και μεγάλους κινδύνους, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, για την ασφάλεια, όσων χρησιμοποιούν τις υφιστάμενες παλαιές Εθνικές Οδούς Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων έως τις θέσεις σύνδεσής τους με την Εγνατία και την Ιόνια οδό αντίστοιχα. 

Μέχρι σήμερα, και παρ ́όλη την, ομολογούμενα παραδεκτή από όλους, επιτακτική αναγκαιότητα τους, δεν υπάρχει τίποτα νεότερο και οριστικό σχετικά με τις μελέτες ωρίμανσης, αφού δεν υπάρχει καμμιά επίσημη δημόσια δέσμευση ως προς αυτό. Και από εδώ και πέρα δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα, οποιαδήποτε συζήτηση, πλην των επισήμων ανακοινώσεων όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης τουλάχιστον των μελετών. 

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι είναι επιβεβλημένη η αυξημένη φροντίδα και επιμέλεια που αφορά την τουλάχιστον καλή συντήρηση των υφιστάμενων Ε.Ο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων. Αντί όμως αυτών, γίνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις νέας ασφαλτόστρωσης/επίστρωσης 100 έως 250 μέτρων το πολύ ή συνήθως επούλωση οπών και εκεί τελειώνει η όποια συντήρηση. Γεγονός επίσης είναι ότι ολική ασφαλτόστρωση των Ε.Ο. έχει να γίνει από την 10ετία του 1980/90, όταν την ευθύνη είχε το ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας).

Ενδεικτικά για την Ε.Ο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας αναφέρουμε ότι στο τμήμα από κόμβο Καψιώχα έως την διασταύρωση Καναλίου υπάρχουν ανοιχτές μεγάλες οπές και στα δύο ρεύματα από τις οποίες έχουν προκληθεί υλικές ζημιές σε διερχόμενα οχήματα και καθίστανται εξαιρετικά επικίνδυνες ειδικά για τα διερχόμενα δίκυκλα. Επίσης για την Ε.Ο Ιωαννίνων Πρέβεζας το τμήμα από Λούρο έως Νέα Κερασούντα είναι σε παρόμοια περίπου κατάσταση. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η έλλειψη τακτικής συντήρησης των διαγραμμίσεων η οποία καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνη την οδήγηση ειδικά τη νύχτα. 

Έχουμε αντιπροτείνει στο παρελθόν και το επαναφέρουμε τώρα, ένα πρόγραμμα συνολικής και οριστικής αντιμετώπισης του προβλήματος που συνίσταται στην ασφαλτόστρωση τμημάτων των Ε.Ο. 10 έως 15 χλμ κάθε χρόνο, ώστε προοπτικά και σε βάθος 5ετίας να γίνει ολική επίστρωση με νέο ασφαλτοτάπητα. Πρακτική και μοντέλο το οποίο εάν υιοθετηθεί θα συμβάλει καθοριστικά στην συντήρηση και άλλων περιπτώσεων πολυσύχναστων τμημάτων Ε.Ο. της Ηπείρου. Η πρόταση είναι απολύτως πρακτική και ρεαλιστική και είναι υπόθεση της Περιφερειακής Αρχής να την υιοθετήσει ή να την τροποποιήσει και να την επεξεργαστεί περεταίρω. 

Όμως με δεδομένη την πεπαλαιωμένη και κακή κατάσταση του οδοστρώματος των Ε.Ο. αλλά και την αναγκαιότητα των άμεσων παρεμβάσεων σε αυτές, οι οποίες διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των οχημάτων, ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή: 

➢ Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει για την ανανέωση του ασφαλτοτάπητα και την ουσιαστική συντήρηση των Ε.Ο Πρέβεζας-Ιωαννίνων και Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας; ➢ Τι ύψους χρηματοδότηση προτίθεται να διαθέσει εντός του 2025 για την αποτελεσματική αποκατάσταση των προβλημάτων των Ε.Ο. 

 Με εκτίμηση, Ο επικεφαλής και οι Π.Σ. της Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», Στέφος Ιωάννης, Αγγέλη Παναγιώτα, Δημητριάδης Σάββας, Κορωναίος Θεόδωρος-ερωτών Π.Σ, Τσίρκας Μάριος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου