Στη βουλή φέρνει με ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών το Θέμα του επικείμενου καθολικού κλεισίματος της Εγνατίας Οδού, ο Βουλευτής Πρέβεζας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νομού Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας με άλλους 10 βουλευτές, στην οποία αναφέρει τα εξής :
«Η Εγνατία ΑΕ φαίνεται να έχει θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο που θα φέρει την Ήπειρο, τη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία σχεδόν τριάντα χρόνια πίσω σε ό,τι αφορά την οδική τους σύνδεση. Σύμφωνα με αποκάλυψη της δημοσιογραφικής ιστοσελίδας Epiruspost, η εταιρεία σχεδιάζει το καθολικό κλείσιμο του βόρειου κλάδου της Εγνατίας Οδού, από τον Κόμβο Παναγιάς μέχρι τον Κόμβο Μετσόβου, με εκτιμώμενη διάρκεια πάνω από έξι μήνες. Το σχέδιο αυτό αφορά το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη προς τα Ιωάννινα, και κατά την περίοδο εφαρμογής του θα διοχετευτεί όλη η κυκλοφορία μέσω του δρόμου της Κατάρας ή ακόμα και μέσω της επαρχιακής οδού Μηλιάς-Κρανιάς-Γρεβενών.
Η απόφαση αυτή έχει ήδη προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό στις Περιφέρειες της Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, καθώς οι υπηρεσίες της Εγνατίας ΑΕ απέστειλαν επιστολή που ανακοινώνει το επικείμενο κλείσιμο, ζητώντας ταυτόχρονα ενημέρωση για την κατάσταση του οδικού δικτύου της Κατάρας και του δρόμου της Μηλιάς-Κρανιάς-Γρεβενών.
Η απόφαση αυτή, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του καλοκαιριού, έχει ανησυχήσει ιδιαίτερα τις τοπικές κοινωνίες, καθώς επηρεάζει άμεσα την τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα στις παραθαλάσσιες περιοχές της Ηπείρου, όπου η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη κατά τους θερινούς μήνες. Το γεγονός ότι ο χρόνος κλεισίματος προβλέπεται για διάστημα άνω των έξι μηνών προκαλεί σοβαρά ερωτήματα για τη δυνατότητα διαχείρισης της κυκλοφορίας με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο.
Η Κατάρα, παρά την ιστορική της σημασία, παραμένει ασυντήρητη εδώ και δεκαετίες, ενώ ο δρόμος της Μηλιάς αντιμετωπίζει συνεχείς κατολισθήσεις και άλλα τεχνικά προβλήματα. Αυτοί οι δρόμοι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη κυκλοφορία, πόσο μάλλον με την ενδεχόμενη αυξημένη πίεση που θα προκύψει από την ανακατεύθυνση της κυκλοφορίας λόγω του κλεισίματος της Εγνατίας Οδού.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, ενώ το σχέδιο για το κλείσιμο της Εγνατίας Οδού έχει ανακοινωθεί επίσημα μέσω εγγράφου από την Εγνατία ΑΕ, η αντίδραση των τοπικών αρχών της Ηπείρου και των άλλων Περιφερειών παραμένει περιορισμένη. Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη διαρροή του εγγράφου, αλλά όχι για την ουσία της απόφασης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η λύση θα βρεθεί μέσω συζητήσεων και συντονισμένων προσπαθειών.
Η διάρκεια των έργων συντήρησης, η εποχή εκτέλεσης αυτών και το επίμαχο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, αν δεν συνοδευτούν από έγκαιρη και αποτελεσματική λύση, μπορεί να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, στη μετακίνηση των τουριστών, αλλά και στην ασφάλεια των δρόμων. »
Καταλήγοντας ο κ. Μπάρκας ερωτά τον υπουργό με ποιους τρόπους το υπουργείο θα εγγυηθεί το δημόσιο συμφέρον και κατ΄επέκταση τη λειτουργικότητα και την οδική ασφάλεια της Εγνατίας Οδού, και ποια μέτρα θα λάβει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών από το επίμαχο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, ώστε να βρεθούν ασφαλείς και βιώσιμες ρυθμίσεις για την οδική κυκλοφορία στην Ήπειρο ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ώστε να μην προκληθούν σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, στη μετακίνηση των τουριστών, αλλά και στην ασφάλεια των δρόμων.
Αναλυτικά η Ερώτηση:
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Σοβαρές συνέπειες για την Ήπειρο το επικείμενο καθολικό κλείσιμο της Εγνατίας.»
Η Εγνατία ΑΕ φαίνεται να έχει θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο που θα φέρει την Ήπειρο, τη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία σχεδόν τριάντα χρόνια πίσω σε ό,τι αφορά την οδική τους σύνδεση. Σύμφωνα με αποκάλυψη της δημοσιογραφικής ιστοσελίδας Epiruspost, η εταιρεία σχεδιάζει το καθολικό κλείσιμο του βόρειου κλάδου της Εγνατίας Οδού, από τον Κόμβο Παναγιάς μέχρι τον Κόμβο Μετσόβου, με εκτιμώμενη διάρκεια πάνω από έξι μήνες. Το σχέδιο αυτό αφορά το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη προς τα Ιωάννινα, και κατά την περίοδο εφαρμογής του θα διοχετευτεί όλη η κυκλοφορία μέσω του δρόμου της Κατάρας ή ακόμα και μέσω της επαρχιακής οδού Μηλιάς-Κρανιάς-Γρεβενών.
Η απόφαση αυτή έχει ήδη προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό στις Περιφέρειες της Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, καθώς οι υπηρεσίες της Εγνατίας ΑΕ απέστειλαν επιστολή που ανακοινώνει το επικείμενο κλείσιμο, ζητώντας ταυτόχρονα ενημέρωση για την κατάσταση του οδικού δικτύου της Κατάρας και του δρόμου της Μηλιάς-Κρανιάς-Γρεβενών.
Η απόφαση αυτή, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του καλοκαιριού, έχει ανησυχήσει ιδιαίτερα τις τοπικές κοινωνίες, καθώς επηρεάζει άμεσα την τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα στις παραθαλάσσιες περιοχές της Ηπείρου, όπου η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη κατά τους θερινούς μήνες. Το γεγονός ότι ο χρόνος κλεισίματος προβλέπεται για διάστημα άνω των έξι μηνών προκαλεί σοβαρά ερωτήματα για τη δυνατότητα διαχείρισης της κυκλοφορίας με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο.
Η Κατάρα, παρά την ιστορική της σημασία, παραμένει ασυντήρητη εδώ και δεκαετίες, ενώ ο δρόμος της Μηλιάς αντιμετωπίζει συνεχείς κατολισθήσεις και άλλα τεχνικά προβλήματα. Αυτοί οι δρόμοι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη κυκλοφορία, πόσο μάλλον με την ενδεχόμενη αυξημένη πίεση που θα προκύψει από την ανακατεύθυνση της κυκλοφορίας λόγω του κλεισίματος της Εγνατίας Οδού.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, ενώ το σχέδιο για το κλείσιμο της Εγνατίας Οδού έχει ανακοινωθεί επίσημα μέσω εγγράφου από την Εγνατία ΑΕ, η αντίδραση των τοπικών αρχών της Ηπείρου και των άλλων Περιφερειών παραμένει περιορισμένη. Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη διαρροή του εγγράφου, αλλά όχι για την ουσία της απόφασης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η λύση θα βρεθεί μέσω συζητήσεων και συντονισμένων προσπαθειών.
Η διάρκεια των έργων συντήρησης, η εποχή εκτέλεσης αυτών και το επίμαχο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, αν δεν συνοδευτούν από έγκαιρη και αποτελεσματική λύση, μπορεί να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, στη μετακίνηση των τουριστών, αλλά και στην ασφάλεια των δρόμων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
-Με ποιους τρόπους το υπουργείο θα εγγυηθεί το δημόσιο συμφέρον και κατ΄επέκταση τη λειτουργικότητα και την οδική ασφάλεια της Εγνατίας Οδού;
-Ποια μέτρα θα λάβει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών από το επίμαχο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, ώστε να βρεθούν ασφαλείς και βιώσιμες ρυθμίσεις για την οδική κυκλοφορία στην Ήπειρο ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ώστε να μην προκληθούν σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, στη μετακίνηση των τουριστών, αλλά και στην ασφάλεια των δρόμων;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μπάρκας Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Γεροβασίλη Όλγα
Καραμέρος Γιώργος
Γιαννούλης Χρήστος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Κοντοτόλη Μαρίνα
Ακρίτα Έλενα
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Ζαμπάρας Μίλτος
Ψυχογιός Γιώργος
Κασιμάτη Νίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου