Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Παρασκευή, Ιουνίου 20, 2025

ΠΡΕΒΕΖΑ: Ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημ.Μπεζεβέγκης για το «Ψηφιακό πελατολόγιο»


Ανακοίνωση του Αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου Πρέβεζας, Δημήτριου Μπεζεβέγκη.

Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025 παρευρέθηκα στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που πραγματοποιήθηκε έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για την απόσυρση του ψηφιακού πελατολογίου.

Παρευρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Συναφών Επαγγελμάτων Φιλιππιάδας Μπεζεβέγκης Γεώργιος και τα μέλη του σωματείου. 

Είχα την τιμή να πραγματοποιήσω προσωπική συνάντηση με τον πρόεδρο της ΕΟΒΕΑΜΜ Νικολόπουλο Αθανάσιο, κατά την οποία ανταλλάξαμε απόψεις επί σημαντικών ζητημάτων.

Το ζήτημα που τέθηκε προς συζήτηση ήταν η ψηφιοποίηση, η οποία αποτελεί ένα αναπόφευκτο βήμα στον συγχρονισμό της οικονομίας και της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Η διαφάνεια, η οργάνωση και η θωράκιση των συναλλαγών είναι θεμιτοί στόχοι, που βρίσκουν σύμφωνη την επιχειρηματική κοινότητα. Όμως, η κάθε μεταρρύθμιση κρίνεται όχι από τις προθέσεις της, αλλά από τις συνέπειες στην πράξη.

Το λεγόμενο «Ψηφιακό πελατολόγιο» προβάλλεται ως ένα εργαλείο προστασίας του καταναλωτή και αναβάθμισης της εμπορικής λειτουργίας. Όμως η εφαρμογή του, με οριζόντιο τρόπο και χωρίς διακρίσεις επιχειρηματικών μεγεθών, δημιουργεί σοβαρά ζητήματα για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Είναι εντελώς διαφορετικό να ενσωματώνει τέτοιες διαδικασίες μία αλυσίδα με τεχνική υποστήριξη, προσωπικό και πληροφοριακή υποδομή, και εντελώς διαφορετικό να καλείται το μικρό κατάστημα της γειτονιάς, οικογενειακή επιχείρηση ή ο μεμονωμένος επαγγελματίας να εφαρμόσει νέα πολύπλοκα συστήματα, χωρίς την στοιχειώδη υποστήριξη, τον χρόνο και τους πόρους. 

Τίθεται ακόμη το εξής ερώτημα: Εφόσον οι επιχειρήσεις φορολογούνται βάση του τεκμαρτού εισοδήματος ποιο το νόημα της δημιουργίας ψηφιακού πελατολογίου;

Εκτός αυτών, ένα τέτοιο είδος συστήματος αυξάνει υπερβολικά τον χρόνο παραμονής ενός οχήματος στις εγκαταστάσεις των συνεργείων για εργασίες μικρού κόστους, εξωθώντας τους πελάτες σε άλλες ταχύτερες λύσεις οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε κάποιες άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Την σημερινή εποχή όλες οι επιχειρήσεις μικρές και μεγάλες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με έλλειψη προσωπικού, ενώ ένα ψηφιακό πελατολόγιο υποχρεώνει ουσιαστικά τις επιχειρήσεις να βρούνε επιπλέον προσωπικό γι’ αυτό το καθεστώς αλλά ακόμη τους απαιτεί και την αναβάθμιση εξοπλισμού και λογισμικού με αποτέλεσμα όλα αυτά να προκαλούν αγανάκτηση στους επιχειρηματίες. Όλα αυτά κι άλλα πολλά θα δημιουργούν την σύγκρουση του πελάτη με τον επιχειρηματία αλλά και επιπλέον έξοδα και στις δύο πλευρές.

Τέλος, ένα από τα πλέον κρίσιμα σημεία της υπόθεσης αφορά το ενδεχόμενο εμφάνισης  καθυστέρησης ή τεχνικού προβλήματος, το οποίο ενδέχεται να επιφέρει βαριά πρόστιμα στις επιχειρήσεις, καθώς ο έλεγχος θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο.

Έτσι λοιπόν ζητάμε την εξαίρεση των επιχειρήσεων από την υποχρέωση εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου.

Ως επιμελητήριο Πρέβεζας δηλώνουμε ότι δεν είμαστε αντίθετοι με την πρόοδο και την εξέλιξη, αλλά προσωπικά ως αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας αλλά και ως επιχειρηματίας  οικογενειακής επιχείρησης δηλώνω τους προβληματισμούς που υπάρχουν στον τομέα μας, αλλά και έπειτα από συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με συναδέλφους.

Με εκτίμηση,

Ο Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Πρέβεζας

Μπεζεβέγκης Δημήτριος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου