Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 10, 2019

Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΓΧΩΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ - 7 Συμβουλές για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό, της Ροδάνθης Σωτηροπούλου



Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΓΧΩΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
 7 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 - Ξεκινάμε να εφαρμόζουμε  ρουτίνα ύπνου
Για να μπορέσει το παιδί να είναι ευδιάθετο, να έχει καλή προσοχή και συγκέντρωση στο σχολείο εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα ύπνου. Φροντίζουμε να γίνονται τα ίδια πράγματα με την ίδια σειρά την ίδια ώρα κάθε βράδυ. ο ελλιπής ύπνος έχει τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην σωματική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού.

-Κάνουμε το πρωινό ξύπνημα χαρούμενο
Το πρωί ξυπνάμε το παιδί για το σχολείο με χαρούμενη διάθεση. Δείχνουμε έτσι με τη στάση μας ότι το περιμένει μια όμορφη μέρα γεμίζοντας το αυτοπεποίθηση. Προγραμματίζουμε το ξυπνητήρι αρκετά νωρίς, για να έχουμε χρόνο να προετοιμαστούμε χωρίς άγχος και βιασύνη. Ανοίγουμε επίσης τα παντζούρια και αφήνουμε τον ήλιο να φωτίσει το δωμάτιο αλλά και τη διάθεση όλων μας.

-Φροντίζουμε να μη μειωθούν οι ώρες παιχνιδιού.
Το παιδί της πρώτης τάξης είναι πάνω από όλα παιδί που πρέπει να έχει ελεύθερο χρόνο για μη δομημένο παιχνίδι.  Θέλει να νιώθει ανεξάρτητο, να κάνει πράγματα για τον εαυτό του. Και μέρος αυτής της διαδικασίας απόκτησης της ανεξαρτησίας είναι να παίρνει το ίδιο αποφάσεις για το πώς θα περνά τον ελεύθερο χρόνο του, βάζοντας όμως πάντα τα όρια μας.

-Εκφραζόμαστε θετικά για τον εκπαιδευτικό
Αποφεύγουμε να παραπονιόμαστε ή να μιλάμε αρνητικά μπροστά στο παιδί για τη δασκάλα (δάσκαλο) ή το σχολείο. Μια τέτοια αρνητική στάση μόνο κακό θα κάνει, καθώς το παιδί νιώθει πως ο δάσκαλος δεν έχει κάτι σημαντικό να του προσφέρει, άρα χάνει το ενδιαφέρον του προς εκείνον και το μάθημά του. Σεβόμαστε λοιπόν και εμείς και το παιδί τον εκπαιδευτικό, εφόσον είναι εκπαιδευτικά και ιδεολογικά επαρκής, ενώ συζητάμε ΜΟΝΟ ιδιωτικά τυχών διαφωνίες μας.

-Συζητάμε με το παιδί πως πρέπει να είναι η συμπεριφορά του στην τάξη
Για παράδειγμα, του εξηγούμε τους λόγους που πρέπει να καθόμαστε ήσυχα, να συμμετέχουμε με όμορφο τρόπο  και να βοηθάμε άλλους. Σεβόμαστε και παρακολουθούμε τη δασκάλα  ή το δάσκαλο , σηκώνοντας πάντα το  χέρι για να μιλήσουμε. Το Δημοτικό είναι ένας διαφορετικός κόσμος από το Νηπιαγωγείο  και εξηγώντας στα παιδιά μας ότι ακολουθώντας τους κανόνες, γινόμαστε όλοι πιο χαρούμενοι και περνάμε όμορφα κάθε μέρα.


-Οργανώνουμε χωρίς υπερβολές τον χρόνο διαβάσματος.
Το διάβασμα στην πρώτη δημοτικού θα πρέπει να διαρκεί όχι πάνω από 60 λεπτά με 90 λεπτά. Όμως, οι εκπαιδευτικές απαιτήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει και ακούμε συνέχεια για περιπτώσεις παιδιών πρώτης δημοτικού, να «τρώνε»  όλη τη μέρα τους στο διάβασμα.  Φυσικά το κάθε παιδί έχει το ρυθμό του, αλλά αν δεν υφίσταται κάποια μαθησιακή δυσκολία ή κάποια άλλη αναπτυξιακή ιδιαιτερότητα, δεν πρέπει να ξεφεύγουμε από τα επιτρεπτά χρονικά όρια. Καθορίζουμε λοιπόν μαζί μία σταθερή ώρα που θα ξεκινάει τη μελέτη του κάθε μέρα, ανάλογα με το πρόγραμμα και την ξεκούραση που χρειάζεται το παιδί και το καθοδηγούμε στο να έχει τον νου του σε κάποιο ρολόι, ώστε να είναι συγκεντρωμένο και να τελειώνει πιο γρήγορα. Να μην ξεχνάμε ότι δεν πρέπει το διάβασμα να μη μένει για πολύ αργά το βράδυ, γιατί τότε το παιδί κουράζεται και δεν αποδίδει τόσο καλά.

-Η σημαντικότητα της επιβράβευσης.
Κάθε φορά που το παιδί προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις σχολικές του υποχρεώσεις , δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να το επιβραβεύουμε  λεκτικά. Γενικά η λεκτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντική και όχι μόνο στο διάβασμα. Να επαινούμε λοιπόν  το παιδί μας συχνά, τόσο για τα θετικά του χαρακτηριστικά όσο και για τις επιθυμητές συμπεριφορές και επιτυχίες του.
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΡΧΗ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου