Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Πέμπτη, Νοεμβρίου 10, 2022

ΠΡΕΒΕΖΑ: "Κάθε λιμάνι και καημός" άρθρο του Παν.Ρεμπή, Πολ.Μηχανικού


Έχουν περάσει 12 και πλέον χρόνια από τότε που επιχειρήθηκε η αναθεώρηση του παλαιού MP από ένα νέο MP που θα κατανοεί τις ανάγκες και τις τάσεις της νέας περιόδου που ξεκινάει για τη πόλη και που θα είναι το εργαλείο για τις δράσεις-τα έργα – τις υποδομές που θα δώσουν στην πόλη και τους κατοίκους μια νέα ποιότητα ζωής αλλά και την υπεραξία που αναμένουν.

Τις προηγούμενες ημέρες για το θέμα αυτό επιχειρήθηκε ακόμη μια προσέγγιση συνεδρία από ένα σοβαρό θεσμικό όργανο της πολιτείας το ΤΕΕ Ηπείρου, χωρίς να είναι κατανοητό γιατί και τι σκοπό είχε, σε συνέχεια εκείνης του Δημοτικού Συμβουλίου (19/10) για το γνωστό θέμα του «Λιμανιού» και του Master Plan, χωρίς τελικά να διαφαίνεται κάτι άμεσο. Κατά την άποψή μου η παλαιότερη πρόταση του ΤΕΕ κινείται στη σωστή κατεύθυνση ως προς τις χρήσεις του σταθμού κρουαζιέρας, της Μαρίνας, του Αλιευτικού Καταφυγίου κ.α. αλλά είναι ανεδαφική ως προς το σκέλος της μεταφοράς του εμπορικού λιμένα στην απέναντι περιοχή.

Στις συνεδρίες λοιπόν αυτές, αλλά και σε όλες που προηγήθηκαν τα 12 χρόνια ακούστηκαν μισόλογα, γενικές απόψεις, απόψεις ανθρώπων που δικαίως εκφράζουν τα συμφέροντά τους, αλλά και συγκροτημένες, πλην όμως λίγες φωνές, οι οποίες δυστυχώς χάνονται μέσα σε αυτό το περιβάλλον. ]

Πάντως κοινή διαπίστωση όλο αυτό το διάστημα είναι η απουσία απόψεων εξειδικευμένων συμβούλων (λιμενολόγων – οικονομολόγων – ανθρώπων της κρουαζιέρας και του τουρισμού– του εμπορικού τμήματος λειτουργίας λιμένων κ.α.), που θα μπορούσαν να εκπονήσουν ειδικές χρηματοοικονομικές μελέτες για την ανάπτυξη του Νέου Λιμένα Πρέβεζας και τις υπεραξίες που θα προσδώσει με βάση τις χρήσεις του και γενικά το μέλλον του και οι οποίες θα αποτελούν τη βάση διαβούλευσης για συγκεκριμένες αποφάσεις. 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά: 

➢ Το MP και για όσους δεν γνωρίζουν καθορίζει το πλαίσιο των απαραίτητων χρήσεων γης (δράσεων και έργων) του παράλιου μετώπου το οποίο ξεκινάει από τον Προμαχώνα και καταλήγει στο Τουριστικό Περίπτερο (συμπεριλαμβανομένου και του ΝΛΠ και ως εκ τούτου αποτελεί βάση για όλες τις χρήσεις και υποδομές που απαιτούνται για την υποστήριξη αυτών. 

➢ Για να γίνει αυτό πέρα από την βούληση όσων διαχειρίζονται τα κοινά της πόλης και του Νομού απαιτείται (έπρεπε ήδη να είχε γίνει) η προσέγγιση του θέματος όλα αυτά τα χρόνια με σύνεση/ συναίνεση/ συνεργασία ώστε αφού 

- κατανοήσουν τις ανάγκες της νέας εποχής 

- κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτυχθεί και θα δώσει υπεραξία στην πόλη και τους πολίτες 

- συνεργαστούν προς τούτο με ειδικούς όπως προαναφέρθηκε (για το τμήμα της κρουαζιέρας, το εμπορικό τμήμα, το τουριστικό κ.α.) και θεσμικά όργανα (Τεχνικό Επιμελητήριο, Εμπορικό Επιμελητήριο κλπ) 

- εγκρίνουν άμεσα το MP και προχωρήσουν αμεσότερα στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για την υλοποίηση των έργων και κυριότερο την ολοκλήρωση του ΝΛΠ στην Ανατολική Προβλήτα 

να οδηγηθούμε συντεταγμένα στην νέα εποχή για την πόλη και το Νομό, αφού κοινή διαπίστωση όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι κανείς δεν τολμά να πει αλλά κυρίως να κάνει τα αυτονόητα. 

Η άποψή μου όπως την έχω εκφράσει ήταν και είναι να παραμείνουν στο MP όλες οι χρήσεις δηλ. εμπορική – κρουαζιέρας – Μαρίνα – Αλ. Καταφύγιο με σαφή γεωγραφικό διαχωρισμό όπως έχει προταθεί και ο χρόνος, η χρήση και οι ίδιες ανάγκες της πόλης, με τις υπεραξίες που θα προσδίδονται στους φορείς και την κοινωνία, θα δρομολογήσουν από μόνα τους τον τελικό χαρακτήρα που θα επικρατήσει το επόμενο διάστημα και ας μην γελιόμαστε αυτός δεν είναι άλλος από τον τουριστικό. 

Βεβαίως μέχρι τότε οι όποιες δραστηριότητες των υπαρχόντων χρήσεων αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να λειτουργούν με κανόνες και διαδικασίες (περιβαλλοντικές κ.α.), που θα πρέπει να επιβληθούν από τους αρμόδιους φορείς προκειμένου η επιβάρυνση να είναι η ελαχιστότατη (πχ για το εμπορικό ειδικά μέτρα συγκράτησης της σκόνης και όχλησης). 

Πέραν των ανωτέρω και σε ότι αφορά τη Μαρίνα, θα πρέπει να κλείσουν οι εκκρεμότητες με θάρρος, ειλικρίνεια και διαφάνεια, δηλ. τα κενά και οι ατέλειες της σύμβασης του φορέα διαχείρισης με ΔΛΤ, στην περιοχή ΑΤΜ- δυτικό βραχίονα, γεγονός που θα δώσει την δυνατότητα για περαιτέρω εκμετάλλευση του ορφανού τμήματος αυτού και θα ενοποιήσει έτσι το μέτωπο της Μαρίνας με το νέο προς διαμόρφωση μέτωπο της πόλης μας. 

Τέλος, επειδή οι ανάγκες της εποχής για ιστιοπλοϊκό τουρισμό είναι αυξητικές όπως προκύπτουν απ’ τα στοιχεία, προτείνεται να αναπτυχθεί μια νέα μαρίνα με πλωτές εξέδρες (οι οποίες σήμερα αποτελούν σχεδόν αποκλειστική εφαρμογή ευέλικτης λύσης χωρίς ιδιαίτερες διαδικασίες αδειοδοτήσεων) στο ΝΔ τμήμα από Γοργόνα- Τουριστικό Περίπτερο και ταυτόχρονα να προχωρήσει μελέτη για επέκταση – αντιστήριξη του νέου κρηπιδώματος στη θέση αυτή και εν συνεχεία επανατοποθέτηση των πλωτών διαδρόμων στις οριστικές τους θέσεις. 

Αναγκαία είναι η διάνοιξη του κάθετου δρόμου από κυκλικό κόμβο Λ. Ειρήνης (καλάμια) έως Τουριστικό Περίπτερο με την πεζοδρόμηση της Ελ. Βενιζέλου έως εκεί. 

Βεβαίως, όλα αυτά απαιτούν ένα νέο οδικό δίκτυο εισόδου στην πόλη που θα καταλήγει στο λιμάνι για το οποίο υπάρχει η πρότασή μας (Σ.Σ.Α.) να εξεταστεί υπόγεια διάβαση από την οδό Κολοκοτρώνη (πίσω από Νοσοκομείο), ώστε να αποδοθεί η παραλιακή οδός (επαρχιακή) σε συνέχεια της οδού Σπηλιάδου μέχρι Μαργαρώνα και Άγιο Θωμά στους πολίτες με ανάπλαση δικτύου ποδηλατοδρόμου με ταυτόχρονη κατασκευή νέας γέφυρας στο Βαθύ. 

Με τον τρόπο αυτό κλείνει το σύνολο της αναμόρφωσης του παραλιακού μετώπου της πόλης που ταλαιπωρεί στις «σκέψεις», στις «διαδικασίες» και στις «ενέργειες» όλες τις Δημοτικές μέχρι σήμερα Αρχές τα τελευταία 12 χρόνια, αλλά και τους ίδιους τους πολίτες και θα μας μείνει έτσι χρόνος να προγραμματίσουμε τις υπόλοιπες δράσεις που απαιτούνται για την μεταμόρφωση της πόλης της Πρέβεζας σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό, όπως αναλυτικά είχαμε προτείνει τον Νοέμβ ’21 με το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης. 

Πρέβεζα, 09 Νοεμβρίου 2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου