–Παραλείπει, προσθέτει ή αντιμεταθέτει γράμματα ή συλλαβές
–Δυσκολεύεται στην ανάγνωση άγνωστων λέξεων
–Έχει αργό ρυθμό ανάγνωσης
–Δεν βρίσκει λέξεις που ξεκινούν από έναν ήχο
–Δυσκολεύεται να εντοπίσει από πόσες συλλαβές αποτελείται η λέξη
Δυσκολεύεται στη διάκριση ομοιοκαταληξίας
–Μπερδεύει γράμματα στην γραφή
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Άσκηση 1: Ποιο ζευγαράκι ακούγεται πιο ταιριαστό ?
Λέμε στο παιδί ζεύγη λέξεων και του ζητάμε να μας πει ποια ακούγονται στο τέλος τα ίδια π.χ. πόδι – ρόδι, χώμα – σώμα.
Άσκηση 2: Το παιδί ακούει φωνήματα λέξεων με τη σειρά και θα πρέπει να καταλάβει ποια λέξη είναι και να την πει,
πχ. ακούει /τ-ρ-ε-ν-ο/ και θα πρέπει να πει /τρένο/.
Άσκηση 3: Το παιδί βλέπει εικόνες και πρέπει να δείξει αυτές που ξεκινούν από το ίδιο φώνημα ή από ένα συγκεκριμένο
φώνημα πχ. /π/.
Για περισσότερες ασκησούλες , επικοινωνήστε μαζί μας ! Θα είμαστε στην διάθεσή σας!
Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
§ Πόρποδας, Κ. Δ. (2002). Η ανάγνωση. Πάτρα
§ Σκαλούμπακας, Χ., Πρωτόπαπας, Α., & Νικολόπουλος, Δ. (2003). Παρουσίαση μιας κλίμακας μαθησιακής αξιολόγησης για την εξέταση των μαθησιακών δυσκολιών και στοιχεία από την χορήγησή της σε μαθητές πρώτης γυμνασίου. Στο Μ. Γλύκας & Γ. Καλομοίρης (επιμ.) Διαταραχές Επικοινωνίας και Λόγου: Πρόληψη, Έρευνα, Παρέμβαση και Νέες Τεχνολογίες στην Υγεία, 55-70.
§ Χατζησαββίδης, Σ., & Χατζησαββίδου, Α. (2016). Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Α?, Β?, Γ? Γυμνασίου. Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Διοφάντους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου